Cvintetul anotimpurilor -etapa interjudețeană regulament




PROIECTUL ȘI CONCURSUL   INTERJUDEȚEAN  TRANSDISCIPLINAR DE CREAȚII  

     CVINTETUL  ANOTIMPURILOR

                                                                          Rezumat



  Argument

                     Fie că ne raportăm la dimensiunea macro  a cosmosului,  fie la cea micro, înțelegerea lumii în care trăim și  a celei în care vor evolua elevii noștri  nu se poate  realiza  în absența unor    abilități de viață extrem de variate, pe care școala le poate forma doar printr-un dialog autentic între diversele științe, discipline,    astfel  încât  pentru  elev  să  devină  transparent   caracterul de tot unitar și armonios al universului, multiplele  și complexele fire  prin  care  se leagă fiecare element al acestui  Cosmos.
   Reușita  într-o   societate  durabilă   cere  formarea unor  persoane cu resurse adaptative deosebite,   capabile să  performeze  atât  la  nivelul   gândirii  logice, cât și  la acela al gândirii  simbolice  promovate îndeosebi prin  intermediul artei.   
            Concursul le  propune  elevilor  realizarea unor creații  în care  capacitatea asociativă  a imaginației   servește înțelegerii   raționale  a conceptelor vehiculate  la diverse discipline.
Concursul reprezintă  etapa finală  a  proiectului  cu același  nume.  Participarea  nu este însă condiționată de implicarea în toate etapele proiectului.


Informații referitoare la derularea concursului


    Grup țintă :   Elevi din clasele II - XII,  elevi cu CES pentru secțiunea Postere
   Data/perioada de desfăşurare: noiembrie 2017- mai 2018
   Data limită  de expediere  a lucrărilor:  1 iunie ptr expedierea materialelor online  și 25 mai 2018 ptr. expedierea  lucrărilor plastice (data poștei)
     

 Trimiterea  lucrărilor  literare și a posterelor digitale se  va face prin  completarea    formularului google/ a  fișei de înscriere de mai jos.



     Afișarea rezultatelor ( pe site-ul școlii.):  8-14 iunie 2018
     Expedierea electronică  a  diplomelor și a adeverințelor: 15-21 iunie 2018
     Diseminarea rezultatelor


  •    Editarea în format  electronic  a volumului de lucrări : 1 noiembrie 2018
  •  Lucrările  apreciate de evaluatori ca  fiind  valoroase și   relevante  pentru  predarea/ învățarea unui concept  vor fi publicate   într-un volum cu  ISBN care  va  fi   propus  spre avizare. 
 Editarea în format  electronic  a volumului de lucrări : 1 noiembrie 2018
  •  Lucrările premiate   și considerate   valoroase din  punct de vedere literar  vor fi  trimise spre publicare în revista Limba și literatură
  •  Posterele vor face obiectul unei expoziții la sediul Bibiliotecii Județene „Ion Heliade Rădulescu” 

 Probele


Secțiunea I    Poezii cu formă fixă (cvintete/ acrostihuri)  

A.    Cvintete -probe de grup


 La nivelul unității școlare,   se vor redacta mai multe cvintete, în echipă (trei elevi), fiecare  având ca temă  orice  concept  / problemă /teorie  vehiculat/ă  în cadrul uneia sau a mai multor  discipline.  Dintre  creațiile realizate   vor fi selectate două și înscrise la concurs.    În realizarea poeziei se va urmări surprinderea esențializată și într-o manieră  expresivă,  originală  a unui concept (cuvântul -titlu) din perspectiva a cel puțin două discipline.


B.     Acrostihuri-probe de grup

   Se vor redacta mai multe acrostihuri,   în echipă,   având ca temă enunțuri ce pot fi corelate cu unul dintre  conceptele din  tematica  abordată  în cadrul activităților derulate  la nivelul unității școlare.


Modele  de  cvintete     și acrostihuri sunt postate  într-o pagină distinctă pe acest blog.

Modele de cvintete


                                    C. Eseul de  5 minute  - probă individuală

Proba constă  în   redactarea unui  text  în care să se  prezinte utilitatea  însușirii unui concept/ a unei deprinderi/ abilități  vehiculate/ exersate la clasă, la o disciplină.    Eseul va   răspunde la întrebarea  La ce îmi folosește  să  învăț despre...?


    Secțiunea II    Cuvânt şi culoare.  Postere   grafice / digitale-  probă de grup
    
    Notă !       La această secţiune pot participa şi elevi cu CES.

    Ambele tipuri de  postere  vor fi  inspirate dintr-un text literar/fragment la alegerea elevului/ a profesorului, care   permite conexiuni   cu una dintre temele  recomandate mai jos.    Posterul va fi însoțit de  fragmentul pe care îl ilustrează.

     Notă !  În completarea  formularului de înscriere pentru  posterele digitale, se vor  bifa  cu x rubricile care  nu  fac obiectul  înscrierii. . 


Fisa de inscriere pentru sectiunea Postere



https://docs.google.com/document/d/1cVtbM5qyCJcjXVluMOk80gk0DKfLj1Jqtqcs_idSq4o/edit?usp=sharing


Tematica   generală



        Cuvintele-  titlu, enunțurile  pentru acrostih,   eseul de  cinci minute  și  textele  pentru postere vor  aborda orice concept  operațional, de la orice  disciplină, care poate contribui la formarea unor competențe  integratoare şi  durabile, pe care le  -ar putea presupune, în linii mari  următoarele teme:

        A.    Solidaritatea între oameni și lumi; 

               B.   Știința și arta, arhitecți ai armoniei. 

          Pregătirea  elevilor pentru realizarea creațiilor se va face atât la nivelul curriculumului formal, în orele de curs, cât și prin activități extrașcolare, nonformale care vor fi prilejuri de documentare, de  reflecții personale,  comunicare afectivă și eficientă,  de exersare a gândirii critice și a lucrului în echipă:  mese rotunde,  dezbateri,  seminarii, ateliere de lucru 


      Pentru  atingerea obiectivelor proiectului și ale concursului, recomandăm  corelarea  atelierelor de creație  cu celebrarea  unor zile internațioanel/ europene    semnificative  pentru cultura şi civilizaţia mondială/ europeană , de exemplu: 



Ziua Mondială a Comemorării Victimelor Holocaustului ( 27 ianuarie); 
 Ziua Internațională a Limbii Materne (  21 februarie);
 Ziua Mondială  a Faunei Sălbatice 3 martie 
Ziua Internațională a Poeziei (20 martie); 
Ziua Mondială a Apei (22 martie);
 Ziua Internațională   a Sportului pentru Dezvoltare și Pace   ( 6 aprilie) 
Ziua Internațională a Zborului Uman în Spațiu ( 12 aprilie) 
 Ziua Internațională a Cărții și a Drepturilor de Autor (22 aprilie); 
 Ziua  Mondială a Pădurii ( 21 martie)
Ziua Internațională a Rromilor ( 8 aprilie);
Ziua Pământului (22 aprilie ). 
Ziua Mondială a Cărţii şi a Dreptului de Autor(23 aprilie) 
    



Posterele  în format letric  se vor trimite pe adresa Școala  Gimnazială  Mihai Viteazul Târgoviște, str. prof. Alexandru Vasilescu, nr.1, județul Dâmbovița


 Modul de desfășurare 

 Etapele concursului sunt: pe şcoală, pe județ, interjudețeană.
   

  • Responsabilitatea   desfășurării   etapei pe   școală    revine unui  cadru didactic  coordonator care  va implica și alți colegi.  
  •  Etapa  pe județ se va desfășura direct sau indirect.
  •  Etapa interjudeețană se desfășoară prin participare indirectă

  •  Selecţia elevilor se face pe nivel, cu respectarea ierarhiei rezultate din evaluare.
  •  Competiția are loc între echipaje. Fiecare echipaj este alcătuit din maximum trei elevi .
  •  Rezultatele probelor la toate etapele Concursului se apreciază cu punctaje cuprinse între 10 și 20.
  •   Calificarea echipajelor la etapa interjudețeană   este condiționată de obținerea a minimum   80 de puncte la etapa pe școală.
  •  Acordarea premiilor  se va face în funcție de  punctajul obținut, în ordine descrescătoare, dar nu mai mic de  80 de puncte la etapa interjudețeană.






Premierea și certificarea participării


https://draft.blogger.com/blogger.g?blogID=3685916349555969140#editor/target=post;postID=365977414566935900
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu