PROIECTUL ȘI CONCURSUL INTERJUDEȚEAN TRANSDISCIPLINAR DE CREAȚII
CVINTETUL ANOTIMPURILOR
Rezumat
Argument
Reușita într-o
societate durabilă cere formarea unor persoane cu resurse adaptative deosebite, capabile să performeze
atât la nivelul
gândirii logice, cât și la acela al gândirii simbolice promovate îndeosebi prin intermediul artei.
Concursul le propune
elevilor realizarea unor creații în care
capacitatea asociativă a
imaginației servește înțelegerii raționale
a conceptelor vehiculate la diverse
discipline.
Concursul reprezintă etapa finală a proiectului cu același nume. Participarea nu este însă condiționată de implicarea în toate etapele proiectului.
Grup țintă : Elevi din
clasele II - XII, elevi cu CES pentru secțiunea Postere
Informații referitoare la derularea concursului
Data/perioada
de desfăşurare: noiembrie 2017- mai 2018
Data limită de expediere a lucrărilor: 1 iunie ptr expedierea materialelor online și 25 mai 2018 ptr. expedierea lucrărilor plastice (data poștei)
Trimiterea lucrărilor literare și a posterelor digitale se va face prin completarea formularului google/ a fișei de înscriere de mai jos.
Afișarea rezultatelor ( pe site-ul școlii.): 8-14 iunie 2018
Expedierea electronică a diplomelor și a adeverințelor: 15-21 iunie 2018
Diseminarea
rezultatelor
- Editarea în format electronic a volumului de lucrări : 1 noiembrie 2018
- Lucrările apreciate de evaluatori ca fiind valoroase și relevante pentru predarea/ învățarea unui concept vor fi publicate într-un volum cu ISBN care va fi propus spre avizare.
- Lucrările premiate și considerate valoroase din punct de vedere literar vor fi trimise spre publicare în revista Limba și literatură
- Posterele vor face obiectul unei expoziții la sediul Bibiliotecii Județene „Ion Heliade Rădulescu”
Probele
Secțiunea I Poezii cu formă fixă (cvintete/ acrostihuri)
A. Cvintete - probe de grup
La nivelul unității școlare, se vor redacta mai multe cvintete, în echipă (trei elevi), fiecare având ca temă orice concept / problemă /teorie vehiculat/ă în cadrul uneia sau a mai multor discipline. Dintre creațiile realizate vor fi selectate două și înscrise la concurs. În realizarea poeziei se va urmări surprinderea esențializată și într-o manieră expresivă, originală a unui concept (cuvântul -titlu) din perspectiva a cel puțin două discipline.
B. Acrostihuri-
Se vor redacta mai multe acrostihuri, în echipă, având ca temă
enunțuri ce pot fi
corelate cu unul dintre conceptele din tematica abordată în cadrul activităților derulate la nivelul unității școlare.
Modele de cvintete și acrostihuri sunt postate într-o pagină distinctă pe acest blog.
Modele de cvintete
C. Eseul de 5 minute - probă individuală
Proba constă în redactarea unui text în care să se prezinte utilitatea însușirii unui concept/ a unei deprinderi/ abilități vehiculate/ exersate la clasă, la o disciplină. Eseul va răspunde la întrebarea La ce îmi folosește să învăț despre...?
Secțiunea II Cuvânt şi culoare. Postere grafice / digitale- probă de grup
Notă ! La această secţiune pot participa şi elevi cu CES.
Ambele tipuri de postere vor fi inspirate dintr-un text literar/fragment la alegerea elevului/ a profesorului, care permite conexiuni cu una dintre temele recomandate mai jos. Posterul
va fi însoțit de fragmentul pe care îl ilustrează.
Notă ! În completarea formularului de înscriere pentru posterele digitale, se vor bifa cu x rubricile care nu fac obiectul înscrierii. .
Fisa de inscriere pentru sectiunea Postere
https://docs.google.com/document/d/1cVtbM5qyCJcjXVluMOk80gk0DKfLj1Jqtqcs_idSq4o/edit?usp=sharing
Tematica generală
Cuvintele- titlu, enunțurile pentru acrostih, eseul de cinci minute și textele pentru postere vor aborda orice concept operațional, de la orice disciplină, care poate contribui la formarea unor competențe integratoare şi durabile, pe care le -ar putea presupune, în linii mari următoarele teme:
A. Solidaritatea între oameni și lumi;
B. Știința și arta, arhitecți ai armoniei.
Pregătirea elevilor pentru realizarea creațiilor se va face atât la nivelul curriculumului formal, în orele de curs, cât și prin activități extrașcolare, nonformale care vor fi prilejuri de documentare, de reflecții personale, comunicare afectivă și eficientă, de exersare a gândirii critice și a lucrului în echipă: mese rotunde, dezbateri, seminarii, ateliere de lucru
Pentru atingerea obiectivelor proiectului și ale concursului, recomandăm corelarea atelierelor de creație cu celebrarea unor zile internațioanel/ europene semnificative pentru cultura şi civilizaţia mondială/ europeană , de exemplu:
Ziua Mondială a Comemorării Victimelor Holocaustului ( 27 ianuarie);
Ziua Internațională a Limbii Materne ( 21 februarie);
Ziua Mondială a Faunei Sălbatice 3 martie
Ziua Internațională a Poeziei (20 martie);
Ziua Mondială a Apei (22 martie);
Ziua Internațională a Sportului pentru Dezvoltare și Pace ( 6 aprilie)
Ziua Internațională a Zborului Uman în Spațiu ( 12 aprilie)
Ziua Internațională a Cărții și a
Drepturilor de Autor (22 aprilie); Ziua Mondială a Pădurii ( 21 martie)
Ziua Internațională a Rromilor ( 8 aprilie);
Ziua Pământului (22 aprilie ).
Ziua Mondială a Cărţii şi a Dreptului de Autor(23 aprilie)
Posterele în format letric se vor trimite pe adresa Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgoviște, str. prof. Alexandru Vasilescu, nr.1, județul Dâmbovița
Criterii de evaluare
Criterii de evaluare https://draft.blogger.com/blogger.g?blogID=3685916349555969140#editor/target=post;postID=1047723707236413919;onPublishedMenu=allposts;onClosedMenu=allposts;postNum=2;src=link
Modul de desfășurare
Etapele concursului sunt: pe şcoală, pe județ, interjudețeană.
- Responsabilitatea desfășurării etapei pe școală revine unui cadru didactic coordonator care va implica și alți colegi.
- Etapa pe județ se va desfășura direct sau indirect.
- Etapa interjudeețană se desfășoară prin participare indirectă
- Selecţia elevilor se face pe nivel, cu respectarea ierarhiei rezultate din evaluare.
- Competiția are loc între echipaje. Fiecare echipaj este alcătuit din maximum trei elevi .
- Rezultatele probelor la toate etapele Concursului se apreciază cu punctaje cuprinse între 10 și 20.
- Calificarea echipajelor la etapa interjudețeană este condiționată de obținerea a minimum 80 de puncte la etapa pe școală.
- Acordarea premiilor se va face în funcție de punctajul obținut, în ordine descrescătoare, dar nu mai mic de 80 de puncte la etapa interjudețeană.
Premierea și certificarea participării
https://draft.blogger.com/blogger.g?blogID=3685916349555969140#editor/target=post;postID=365977414566935900
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu