Criterii de evaluare



                         Criterii de evaluare 


       I.       Pentru secţiunea Poezii cu formă fixă


Grupajul de două  cvintete/ acrostihuri va fi notat de  doi evaluatori  din arii curriculare diferite, ținându-se cont de vârsta candidaților, după următoarele criterii : 

  • Respectarea convenţiilor presupuse de specia dată; 20 p/15/ 10/5    (nicio abatere/ o singură abatere/ /două abateri/mai mult de două abateri)
  • Concordanţa dintre mesajul transmis şi tema propusă; 20 p
  • Originalitatea şi expresivitatea textelor; 20 p
  • Corectitudine lexicală /gramaticală; 20 p
  • Valorificarea temei din perspectivă trans/interdisciplinară. 20 p

Pentru secțiunea: Jurnalul de reflecție

         

  • Încadrarea în minimum de rânduri. - 10 p
  • Redactarea la persoana I ( sg/plural) . -10 p
  • Corectitudinea/bogăția informațiilor științifice. 20p
  • Sublinierea utilității a ceea ce au învăța/ legătura dintre tema şi experienţa de viaţă + 20    Abilitatea de aplica / a transfera  cunoștințele de la o disciplină la alta/la rezolvarea de probleme din viața de zi cu zi/.  de realizare a conexiunilor20p

  • Capacitatea de transfer a conținuturilor/. – 20 p
  • Profunzimea/ nuanţarea explicațiilor ( conform capacității mentale specifice varstei) – 20 p
       
Notă!    Evaluarea va ține cont de stadiul  de dezvoltare  cognitivă  specific vârstei  participanților. 

    II.            Pentru secţiunea Postere (şi pentru elevi cu CES)


  • Mesajul transmis de text este pertinent transpus în limbaj plastic. Elementele figurative din text se vor regăsi în lucrarea plastică în număr mare, dezvăluind capacitatea de lectură atentă a textului, atenția la detaliu; 20 p
  • Originalitatea/ expresivitatea limbajului plastic; 20 p
  • Limbajul plastic susține mesajul exprimat de acestea; 20 p
  • Calitatea formei ( volum, linie, compoziție, perspectivă, cromatică etc.); 20 p
  • Valorificarea temei din perspectivă  trans/ interdisciplinară; 20 p
Evaluarea echipajelor alcătuite exclusiv din elevi cu CES se face distinct.



Premierea:

Se vor acorda premiile I, II,  III, menţiuni ( 25 % din numărul de participanţi) şi un premiu special      ( pentru fiecare secţiune).
Premierea se va realiza pe grupe de nivel clasele II – IV;  V-VIII, IX -XII.
Toţi participanţii vor primi diplome de participare, cu numele membrilor echipajului şi al profesorului coordonator.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu