SIMPOZION NAȚIONAL
Competențele cheie, fundament al dezvoltării personale
EDIȚIA
a IV- a
INOVAȚIE ȘI CONTINUITATE ÎN PLAN CURRICULAR
Rezumat
Justificare
Orice reformă în educație își realizează
scopurile doar în măsura în care devine realitate, fiind pusă în practică în
cadrul concret al procesului de predare
- învățare - evaluare. Documentele
curriculare școlare propun la nivel teoretic ceea ce cadrele didactice
trebuie să aplice practic, iar reușita transpunerii depinde de felul în care
practicienii reușesc să înțeleagă principiile și filozofia noului curriculum,
să utilizeze metode și mijloace didactice, să conceapă situaţii de învăţare,
care să înlesnească realizarea
obiectivelor educative vizate.
Ca formă a perfecționării continue,
activitatea va contribui la diseminarea schimbărilor curriculare realizate, în
vederea unei înțelegeri mai profunde a acestora pentru a evita adaptarea
formală, pentru a accelera procesul de schimbare şi pentru a crea un climat
psihologic favorabil în rândul educatorilor .
- Data desfășurării activității: 14 aprilie 2018
- Durata activității: 8 ore (Primirea participanților și a invitaților; alocuțiuni în plen, prezentarea lucrărilor pe secțiuni)
- Termenul limită de expediere a lucrărilor: 10 aprilie
· Secțiuni
propuse (75 % cu participare directă și 25% cu participare indirectă –aplicația
Skype):
Secțiunea: 1 . Lectura comprehensivă a
documentelor curriculare . Indicații tematice:Lectura
comprehensivă a documentelor curriculare (planuri-cadru, programe școlare,
manuale alternative, ghiduri metodologice, instrucțiuni şi recomandări oficiale
etc.). Principii didactice identificate la nivelul programelor. Schimbare și
continuitate în învățământul preuniversitar (prezentare contextualizată la
disciplina predată).
Secțiunea: 2 Curriculum
Naţional-dimensiuni ale noutăţii. Indicații tematice: Paradigme
ale învățării promovate de noul curriculum cu referiri concrete la disciplina
predată.(competenţe, conținuturi, idealuri, strategii, experiențe.). Relația cu
evaluările internaționale.
Secțiunea:3
Proiectarea didactică– flexibilitate, constrângeri și rigoare. Indicații
tematice: Analiză aplicată la disciplina predată (Direcții
prioritare urmărite în noul plan cadru și efectele lor în procesul practicii
efective la catedră; Dinspre comunitatea savanților către cei care învață -
rolul profesorului în prelucrarea științei ). Selectarea și utilizarea produselor curriculare (manuale școlare,
auxiliare didactice). Ghiduri de bune practici- proiectarea
unor unități de învățare/ a unor activităţi didactice interdisciplinare conform
noilor programe care să conducă la formarea unor competenţe pentru viaţă.
Încurajarea parcursurilor individuale de învățare prin activități de remediere
și dezvoltare/ extindere, corelația dintre discipline la nivelul unei arii
currriculare, pe orizontală și pe verticală etc.).
· Activităţi asociate
Expoziție de carte pe
tematica simpozionului.
·
Rezultate
așteptate
-
crearea unui climat favorabil reformei
curriculare;
-
eficientizarea activității de predare -
învățare- evalure prin dezvoltarea flexibilității
-
promovarea unui dialog constructiv între
reprezentanți ai diverselor cicluri de învățământ și arii curriculare, crearea
unor punți de transfer;
-
participarea directă la simpozion a cel
mult 100 de persoane (cadre didactice și didactic auxiliar din învățământul
preuniversitar, formatori, personal
didactic din mediul universitar)
-
publicarea revistei simpozionului (cu
ISSN).
· Evaluarea activității:
- Analiza
fișelor de feed-back, a nivelului de îndeplinire a indicatorilor de realizare
de către comitetul de organizare la nivelul instituției organizatoare.
- Elaborarea raportului cu privire la derularea
simpozionului și transmiterea către CCD Dâmbovița.
· Regulamentul simpozionului:
ü
Modalități de participare:
- Directă - cu
lucrare (75%); Asigurarea
accesului la calculator , videoproiector
- Indirectă
-
lucrările vor fi expediate prin email și
rezumatul lor va fi prezentat prin intermediul
aplicației Skype (25%).
ü Recomandări de
conținut și de redactare a lucrărilor
- Lucrările pot avea maximum doi autori;
- Conţinutul lor trebuie să vizeze aspecte cu un grad de interes ridicat din tematica propusă,
să aibă originalitate/ să cuprindă experienţe personale, să respecte legislaţia
în vigoare privind drepturile de autor, să transmită într-o manieră riguroasă și
coerentă rezultatele unor cercetări, ale unor practici, experiențe, reflecții
personale, îmbinând teoria cu exemplele de bune practici, relevante pentru
tematica propusă;
-
Lucrările vor fi scanate cu un soft antiplagiat, iar cele care nu întrunesc
condițiile vor fi refuzate;
-Redactarea se va
face în Microsoft Word (2007), între 3 și
5 pagini, format A 4;
-Titlurile vor fi scrise
cu caractere Times New Roman, cu diacritice, corp de litera 14, bold, cu
majusculă doar la inițială;
-La două rânduri
de titlu, în partea dreaptă se vor scrie autorul/coautorul,
unitatea de învăţământ); localitatea (oraș/sat, județ);
• Conținutul
lucrărilor va fi scris cu caractere
Times New Roman, cu diacritice, corp de litera 12, tehnoredactate la 1,5
rânduri;
•Bibliografia
se va consemna la sfârşitul lucrării, în ordinea următoare: numele şi prenumele
autorului, titlul cărţii (cu italice),
anul apariţiei, editura,
localitatea, nr. pagini;
• Imaginile vor fi
încadrate în text (nu mai mult de două);
ü Expedierea lucrărilor
Înscrierea se va face completând formularul de mai jos:
- Lucrările vor fi expediate pe adresa simpozionscoalasibiblioteca@gmail.com
- La subiectul
e-mailului se vor trece numele
autorului (persoanelor) şi numărul
secţiunii pentru care este scris materialul.
Aceeaşi denumire se va da şi fişierului din ataşament ( de
Ex: dacă la simpozion participă Ionescu Adina, pentru secţiunea AI, atunci
subiectul e-mail-ului va fi Ionescu Adina–Secțiunea I, iar fişierul va
avea acelaşi nume.
ü Prezentarea lucrărilor se va
realiza ținând cont de următoarele:
-
Prezentările Power Point, înregistrările video, prezentarea prin intermediul
aplicației SKYPE,
nu vor depăşi 10 minute, Expunerile orale vor
îmbrăca forma unor rezumate sau a unor comentarii succinte și relevante, nu mai
mult de 10 minute.
ü Certificarea participării la simpozion se face prin diplome de participare.
ü Nu se percepe taxă
pentru participare la simpozion.
ü Lucrările care vor îndeplini condițiile minime vor fi publicate într-un volum colectiv cu ISSN editat cu sprijinul CCD Dâmbovița și va fi prefațat de un specialist în științele educației.
Volumul va fi postat pe site-ul școlii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu