Simpozion național - aprilie 2018


SIMPOZION NAȚIONAL

Competențele cheie,  fundament al dezvoltării personale 


 EDIȚIA a IV- a


INOVAȚIE ȘI CONTINUITATE  ÎN PLAN CURRICULAR


                                                                        Rezumat


 Justificare

Orice reformă în educație își realizează scopurile doar în măsura în care devine realitate, fiind pusă în practică în cadrul concret al  procesului de predare - învățare - evaluare. Documentele  curriculare școlare propun la nivel teoretic ceea ce cadrele didactice trebuie să aplice practic, iar reușita transpunerii depinde de felul în care practicienii reușesc să înțeleagă principiile și filozofia noului curriculum, să utilizeze metode și mijloace didactice, să conceapă situaţii de învăţare, care să   înlesnească realizarea obiectivelor educative vizate.
Ca formă a perfecționării continue, activitatea va contribui la diseminarea schimbărilor curriculare realizate, în vederea unei înțelegeri mai profunde a acestora pentru a evita adaptarea formală, pentru a accelera procesul de schimbare şi pentru a crea un climat psihologic favorabil în rândul educatorilor .

  •  Data desfășurării activității: 14 aprilie 2018
  •  Durata activității: 8 ore (Primirea participanților și a invitaților; alocuțiuni în plen, prezentarea lucrărilor pe secțiuni)
  •  Termenul limită de expediere a lucrărilor: 10 aprilie

· Secțiuni propuse (75 % cu participare directă și 25% cu participare indirectăaplicația Skype): 

Secțiunea: 1 . Lectura comprehensivă a documentelor curriculare . Indicații tematice:Lectura comprehensivă a documentelor curriculare (planuri-cadru, programe școlare, manuale alternative, ghiduri metodologice, instrucțiuni şi recomandări oficiale etc.). Principii didactice identificate la nivelul programelor. Schimbare și continuitate în învățământul preuniversitar (prezentare contextualizată la disciplina predată).

Secțiunea: 2 Curriculum Naţional-dimensiuni ale noutăţii. Indicații tematice: Paradigme ale învățării promovate de noul curriculum cu referiri concrete la disciplina predată.(competenţe, conținuturi, idealuri, strategii, experiențe.). Relația cu evaluările internaționale.

Secțiunea:3 Proiectarea didactică– flexibilitate, constrângeri și rigoare. Indicații tematice: Analiză aplicată la disciplina predată (Direcții prioritare urmărite în noul plan cadru și efectele lor în procesul practicii efective la catedră; Dinspre comunitatea savanților către cei care învață - rolul profesorului în prelucrarea științei ). Selectarea și utilizarea produselor curriculare (manuale școlare, auxiliare didactice). Ghiduri de bune practici- proiectarea unor unități de învățare/ a unor activităţi didactice interdisciplinare conform noilor programe care să conducă la formarea unor competenţe pentru viaţă. Încurajarea parcursurilor individuale de învățare prin activități de remediere și dezvoltare/ extindere, corelația dintre discipline la nivelul unei arii currriculare, pe orizontală și pe verticală etc.).

·      Activităţi asociate
Expoziție de carte pe tematica simpozionului.

·      Rezultate așteptate
-     crearea unui climat favorabil reformei curriculare;
-     eficientizarea activității de predare - învățare- evalure  prin  dezvoltarea flexibilității
-     promovarea unui dialog constructiv între reprezentanți ai diverselor cicluri de învățământ și arii curriculare, crearea unor punți de transfer;
-     participarea directă la simpozion a cel mult 100 de persoane (cadre didactice și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar, formatori,  personal didactic din mediul universitar)
-     publicarea revistei simpozionului (cu ISSN).

· Evaluarea activității:
-   Analiza fișelor de feed-back, a nivelului de îndeplinire a indicatorilor de realizare de către comitetul de organizare la nivelul instituției organizatoare.
-    Elaborarea raportului cu privire la derularea simpozionului și transmiterea către CCD Dâmbovița.

·  Regulamentul simpozionului:

ü Modalități  de participare:
 - Directă -  cu  lucrare  (75%); Asigurarea accesului la calculator , videoproiector
- Indirectă - lucrările vor fi expediate prin email  și rezumatul lor va fi prezentat prin intermediul aplicației Skype (25%).


ü Recomandări de conținut și de redactare a lucrărilor

- Lucrările pot avea maximum doi autori;
- Conţinutul lor trebuie să vizeze aspecte cu un grad de interes ridicat din tematica propusă, să aibă originalitate/ să cuprindă experienţe personale, să respecte legislaţia în vigoare privind drepturile de autor,  să transmită într-o manieră riguroasă și coerentă rezultatele unor cercetări, ale  unor practici, experiențe, reflecții personale, îmbinând teoria cu exemplele de bune practici, relevante pentru tematica propusă;
- Lucrările vor fi scanate cu un soft antiplagiat, iar cele care nu întrunesc condițiile vor fi refuzate;
-Redactarea se va face în Microsoft Word (2007),  între 3 și 5 pagini, format  A 4;
-Titlurile vor fi scrise  cu caractere Times New Roman, cu diacritice, corp de litera 14, bold, cu majusculă doar la inițială;
-La două rânduri de titlu, în partea dreaptă se vor scrie autorul/coautorul, unitatea de învăţământ); localitatea (oraș/sat, județ);

• Conținutul lucrărilor va fi scris  cu caractere Times New Roman, cu diacritice, corp de litera 12, tehnoredactate la 1,5 rânduri;
Bibliografia se va consemna la sfârşitul lucrării, în ordinea următoare: numele şi prenumele autorului, titlul cărţii (cu italice),  anul apariţiei,  editura, localitatea,  nr. pagini;
•  Imaginile vor fi încadrate în text (nu mai mult de două);

ü Expedierea lucrărilor
 Înscrierea se va face  completând formularul de mai jos: 
- Lucrările  vor fi expediate pe adresa simpozionscoalasibiblioteca@gmail.com

- La  subiectul e-mailului se vor trece numele autorului (persoanelor) şi numărul secţiunii pentru care este scris materialul.
Aceeaşi denumire se va da şi fişierului din ataşament ( de Ex: dacă la simpozion participă Ionescu Adina, pentru secţiunea AI, atunci subiectul e-mail-ului va fi Ionescu Adina–Secțiunea I, iar fişierul va avea  acelaşi nume.

ü Prezentarea lucrărilor se va realiza ținând cont de următoarele:
- Prezentările Power Point, înregistrările video, prezentarea prin intermediul aplicației SKYPE,
 nu vor depăşi 10 minute, Expunerile orale vor îmbrăca forma unor rezumate sau a unor comentarii succinte și relevante, nu mai mult de 10 minute.

ü Certificarea participării la simpozion se face  prin diplome de participare.

ü Nu se percepe taxă pentru participare la simpozion.


ü Lucrările care vor îndeplini condițiile minime  vor fi publicate într-un volum colectiv cu ISSN  editat cu sprijinul CCD Dâmbovița și va fi prefațat de un  specialist în științele educației.
 Volumul va fi postat pe   site-ul școlii.

   



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu