SIMPOZION NAŢIONAL
Competențele
cheie, fundament pentru dezvoltarea
personală
Impactul programelor de formare
asupra dezvoltării instituționale și personale
Ediția a II-a 2015-2016
Organizator:
Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” Târgovişte
Nr. .........................
Director,
Prof. Podaru Ion
Parteneri:
Inspectoratul
Şcolar Judeţean Dâmboviţa
Casa Corpului Didactic Dâmboviţa
Inspector şcolar general Director, prof.dr Barbu Daniela
Prof. Sorin Ion
Nr. .......................... Nr.
................................
Biblioteca Judeţeană Ion Heliade Rădulescu Dâmboviţa Universitatea “Valahia” Târgovişte
Director, Rector,
Conf. univ. dr.
Agnes ERICH Conf.univ.dr. Calin
D. Oros
Nr. ................................
SIMPOZIONUL NAŢIONAL
Competențele cheie, fundament pentru dezvoltarea personală
Ediția a II-a
TEMA : Rolul programelor de
formare asupra dezvoltării Formarea
și dezvoltarea competențelor cheie în vederea
învățării de-a lungul întregii vieți
Argument
·
În viață nu trebuie să te regăsești. În viață
trebuie să te construiești. (George Bernard Shaw)
Dinamica schimbărilor
din societatea contemporană, la toate nivelurile: (economic, social, politic, științific,
cultural, climatic etc.) aduce cu sine provocări majore cărora individul trebuie să le facă față pentru a
avea o viață de calitate.
Conceptul de viață de
calitate reprezintă idealul postulat de societatea postindustrială care nu mai
consideră bunăstarea economică o condiție suficientă pentru o viață fericită.
Succesul eforturilor de construire a unei vieți de calitate depinde esențial de calitatea educației
văzută ca un proces permanent, deoarece evoluția individului presupune de-a
lungul vieții probleme şi dileme ale căror răspunsuri şi soluţii se pot schimba
pe măsură ce experienţa noastră se îmbogăţeşte , iar gradul de complexitate a
vieții crește. Școlii îi revine astfel
rolul principal în realizarea, formarea și dezvoltarea competențelor cheie,
capabile să modeleze personalități flexibile
care să identifice corect problemele lumii în care trăiesc, să le prevadă pe
cele ale viitorului și să găsească soluții
sustenabile (colective sau personale) pentru a face fața diverselor
constrângeri .
Într-o
lume în care evoluția este foarte rapidă și în condițiile în care este nevoit
să formeze oameni pentru un viitor greu previzibil, profesorul, principala resursă umană a
schimbării, trebuie să fie el însuși o persoană adaptabilă, cu un stil individual de viață bogat, cu disponibilitate permanentă către
cunoaștere, către perfecționare
În rândul cadrelor
didactice, mai mult decât în cazul altor profesii există credință că nu poți
avea pretenția de a schimba lumea, fără
a te schimba pe tine însuți. Inteligența bazată pe cunoașterea și competenta
profesionala trebuie mereu actualizată
prin asimilarea de noi abilități și cunoștințe,
asimilare produsă fie prin programe instituționalizate de formare, fie
prin studiu individul.
Acceptarea
și recunoașterea valorică a ideii că învățarea este un proces continuu, valorizarea oportunitățile
destinate dezvoltării personale și
profesionale reprezintă premise pentru a realiza schimbări semnificative care
să conducă la o creștere a calității
prestației educaționale.
În plan
instituțional, atât la nivel național,
cât și la nivel european, se recunoaște necesitatea de a face din formarea continuă profesională
nu doar o modalitate de dezvoltare
personală,ci și, sau mai ales, o
investiție superioară în dezvoltarea
capitalului uman, cu impact asupra creșterii
calității muncii și a vieții
DATA ŞI LOCUL DE DESFĂŞURARE :
Universitatea din Valahia, Târgoviște
Universitatea din Valahia, Târgoviște
16 Aprilie 2016
GRUP ŢINTĂ : personal didactic și didactic
auxiliar din învățământul preuniversitar, formatori, personal didactic din mediul universitar,
membrii ai comunității SCOP : : Creșterea eficienței activității
didactice prin explorarea potenţialului pe care îl
reprezintă programele de formare la nivel instituțional, prin valorificarea /
stimularea studiului individual și
prin împărtășirea de experiențe
OBIECTIVE
-
Exersarea de
către cadrele didactice a capacității
de a dezbate o temă si de a emite critici pertinente cu privire la ceea ce s-a
realizat, propunând modalități de
optimizare a activității;
-
Dezvoltarea
capacității cadrului didactic de a-si abilita elevii sau alti formatori in
domeniul in care el însușii a fost format (capacitatea de transfer si de
abordare creativă și personala a conținuturilor studiate);
-
Împărtăşirea
experienţelor participanţilor cu privire la impactul pe care il au programele
de formare în planul formării profesionale, dar și al celui personal
-
Stimularea competenței de transfer a a
abilităților, cunoștințelor și metodelor
obținute în cadrul activităților de formare ( instituțională sau individuală) în activitatea didactică
proprie;
-
Valorificarea
ofertei bibliotecilor și a altor organizații/
asociații nonguvernamentale în
vederea formării şi dezvoltării
abilităților de învățare de-a lungul întregii vieții.
-
Transformarea întâlnirilor dintre participanţii la
simpozion în oportunităţi privind eventuale colaborări profesionale și îmbunătățirea activității profesionale
Parteneri :
·
Casa Corpului
Didactic Dâmboviţa
·
Inspectoratul
Şcolar Judeţean Dâmboviţa
·
Biblioteca Judeţeană Ion Heliade Rădulescu Dâmboviţa
·
Universitatea
Valahia din Târgovişte
·
Institutul de Științele ale Educației București
·
Consiliul Judeţean Dâmboviţa
·
Primăria Târgovişte
·
Organizația Salvați copiii
·
Centrul Europe Direct Dâmboviţa
·
Asociația Târgoviște spre Europa
·
Televiziunea
Columna,Târgoviște
·
Sindicatul
Liber din Învățământ Dâmboviţa
Invitaţi: Reprezentanţi ai instituţiilor partenere,
reprezentanţi ai instituţiilor coordonatoare (ISJ Dambovița , CCD Dambovița,
Primăria Municipiului Târgoviște, Consiliul Judeţean Dâmbovița , Universitatea Valahia din Târgoviște).
MODALITĂȚI DE PARTICIPARE
- Directă - cu
lucrare sau fără
(la masa rotundă)
Participarea
directă este obligatorie pentru
cadrele didactice din Dâmbovița
- Indirectă
- lucrările vor fi expediate prin email
și vor fi prezentate de către o persoană
delegată de comitetul de
organizare.
Pentru
cadrele didactice din Dâmbovița, participarea nu se poate realiza decât
în mod direct.
Programul şi locul desfăşurării:
PROGRAMUL DESFĂŞURĂRII (data,
intervalul orar, locul):
Februarie
–martie 2016 - primirea
lucrărilor)
16 aprilie – desfășurarea pe secțiuni
a simpozionului
Mai-iunie- expedierea
diplomelor
Scurtă descriere
a activităţilor cu participare directă
9,30 – 10,00 - Primirea participanţilor şi a invitaţilor
10,00 - 10,30 - Întâlniri
în plen Alocuţiuni :
-
reprezentanţi ai I.S.J.
-
reprezentaţi ai C.C.D.
-
reprezentaţi ai ISE
-
reprezentaţi ai Universităţii
10,30 - 12,30 Lucrări
în plen I - Prezentarea lucrărilor pe secţiuni. Workshop
10,30- 12,30 Masă
rotundă –
12.30 – 13,00
Pauza de cafea
13,00 – 16,00 Lucrări în plen II - Prezentarea
lucrărilor pe secţiuni Workshop
Comisia de coordonare
Inspector Școlar General, profesor
Sorin Ion, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa
Inspector Școlar General Adjunct,
prof. dr. Gabriela Istrate, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa
Director CCD Dâmbovița, profesor dr. Barbu Daniela
Profesor metodist Ungureanu
Mariana, CCD Dâmbovița
Director adjunct profesor
Bobeș Luminița, Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgovişte
Cercetător ştiinţific III, Laborator Curriculum , ISE prof. Angelica Mihăilescu
Profesor universitar dr. Erich Agnes,
director Biblioteca Județeană Ion Heliade Rădulescu Dâmbovița
Lector universitar dr. Vîrlan
Mariana, Universitatea Valahia din
Târgovişte
Profesor
Pavelescu Marilena, Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgovişte
Comitet ştiinţific:
Președinte : prof. univ. dr. Luminița
Drăghicescu
Membri: cerct științific Mihăilescu
Angelica
Modalități de prezentare pentru participarea directă: oral - se va oferi acces la calculator cu videoproiector
Modalități de prezentare pentru participarea indirectă:
Modalități de prezentare pentru participarea directă: oral - se va oferi acces la calculator cu videoproiector
Modalități de prezentare pentru participarea indirectă:
Susținerea lor în
cadrul lucrărilor de către o persoană delegată ce poate fi și
un membru al comitetul de organizare şi
prin postarea lucrărilor și
prezentarea pe site-ul simpozionului
RECOMANDĂRI PRIVIND REDACTAREA
LUCRĂRILOR
Lucrările se vor încadra în următoarele cerinţe:
·
pot avea
maximum doi autori.
·
conţinutul lor trebuie să vizeze aspecte cu un grad de interes ridicat din
tematica propusă, să fie adecvate acesteia,
să aibă originalitate, să cuprindă experienţe personale şi să respecte
legislaţia în vigoare privind drepturile de autor;
·
să transmită
într-o manieră riguroasă și coerentă rezultatele unor cercetări, ale unor practici, experiențe, reflecții personale, îmbinând
teoria ( cel puțin 10% )cu exemple de bune practici relevante pentru tematica propusă.
RECOMANDĂRI tehnice
:
Lucrările se vor încadra în următoarele cerinţe:
• Vor avea între 3 și 5 pagini în format A4;
• Vor fi scrise in Microsoft Word (2007) cu caractere
Times New Roman, cu diacritice, corp de litera 12, tehnoredactate la 1,5
rânduri; •
La două rânduri de
titlu , în partea dreaptă se vor scrie autorul/coautorul, unitatea de
învăţământ); localitatea ( oraș/sat
județ )
- la două rânduri de numele
autorului se începe scrierea lucrării (Times New Roman 12);
a) pentru cărţi: nume, prenume, anul apariţiei, editura, ,
b) pentru articole: nume, prenume, titlul
articolului (cu italice), numele revistei (între ghilimele), anul,
volumul (nr.), paginile.
a)
imaginile vor
fi încadrate în text (nu mai mult de două).
b)
se utilizează, obligatoriu, scrierea cu
diacritice;
Bibliografia se va consemna la sfârşitul lucrării, în ordinea următoare: numele şi prenumele autorului, titlul cărţii (cu italice), anul apariţiei, editura, localitatea , nr. paginii;
Lucrările vor fi
expediate pe adresa simpozionscoalasibiblioteca@gmail.com, însoțite de o fișă de înscriere
(Anexa 1)
La subiect veți trece secțiunea la care se încadrează lucrarea și numele autorului/autorilor.
Aceeaşi denumire se va da şi fişierului din
ataşament; de exemplu, dacă la simpozion participă Ionescu Adina, pentru secţiunea AI , atunci
subiectul e-mail - ului va fi : Sectiunea I, Ionescu Adina – iar fişierul va avea
acelaşi nume.
Organizatorii simpozionului îşi rezervă dreptul de a
respinge lucrările care nu respectă condiţiile tehnice de redactare şi legea
dreptului de autor.
Înscrierea se poate face şi direct la secretariatul unităţii şcolare organizatoare.
Termenul limită de predare a lucrării : 6 aprilie 2016
Înscrierea se poate face şi direct la secretariatul unităţii şcolare organizatoare.
Termenul limită de predare a lucrării : 6 aprilie 2016
Cadrele didactice din alte judeţe ale ţării pot participa
online.
*PREZENTA CADRELOR DIDACTICE DIN JUDETUL DÂMBOVIȚA ESTE OBLIGATORIE
*PREZENTA CADRELOR DIDACTICE DIN JUDETUL DÂMBOVIȚA ESTE OBLIGATORIE
Prezentarea lucrărilor
se va realiza ținând cont de
următoarele:
- Prezentările Power Point,
înregistrările video nu vor depăşi 10 minute.
- Expunerile orale vor îmbrăca
forma unor rezumate sau a unor comentarii succinte, nu mai mult de 10
minute.
- Organizatorii simpozionului
îşi rezervă dreptul de a respinge lucrările care nu respectă condiţiile
tehnice de redactare şi legea dreptului de autor.
Secțiuni:
Secțiunea:
1. Management educațional
• Calitate
si eficiență în managementul
educațional, la toate nivelurile sistemului
(viziune, ethos, finalități, valori comune colectivului
unei școli, monitorizarea progresului,
parteneriatul școală familie, modalități prin care organizația / profesorul își
poate îndeplini finalitățile, managementului
relaţiilor umane:-dezvoltarea inteligenței intra și interpersonale,
prevenirea conflictelor, a violenței.
etc.)
Secțiunea: 2. Managementul formării
o Implicarea responsabilă
educatorilor pentru amplificarea
cunoștințelor proprii, perfecționarea deprinderilor, analiza si
dezvoltarea competențelor profesionale.
o Formarea
continuă a profesorilor, factor /rol dinamic în menținerea și ameliorarea
calității, în încurajarea unei atitudini
inovatoare;
o Implicarea
societății civile în realizarea programelor de perfecționare și în dezvoltarea
personalității elevului pentru integrarea lui în societate.
Acomodarea nevoilor personale de formare cu cele
ale instituțiilor promovate de
programele europene de mobilitate
o Profesorul
începător şi profesorul expert: statut, nevoi şi programe de formare
Secțiunea: 3. Educație nonformală
o Valorificarea
ofertei bibliotecilor și a altor organizații/
asociații nonguvernamentale, precum și a experienței proprii în vederea
formării şi dezvoltării abilităților de învățare de-a lungul întregii
vieții.
o Formarea
atitudinilor și valorilor prin artă
(literatură, arte plastice, muzică etc. ).
Secțiunea:
4. Strategii didactice inovative
experimentate în cadrul
programelor de formare și aplicate la clasă în vederea formării de
competențe cheie
o Reevaluarea
conținutului disciplinei din
perspectiva favorizarii interdisciplinarităţii şi dezvoltarea
lucrului în echipă;
o Conectarea
curriculei la concepte și practici ale dezvoltăriii sustenabile ( etica,
cetățenia, drepturile omului, diversitatea culturală, biodiversitatea,
schimbările climatice, sănătatea, modelele de producție și consum etc)
CERTIFICAREA
PARTICIPĂRII LA SIMPOZION
Toţi participanţii vor primi Diplome de participare.
Lucrările care vor îndeplini condițiile minime de
publicare vor apărea într-un volum
colectiv editat cu sprijinul CCD
Dâmbovița.
Cadrele didactice participante în mod direct vor primi o mapă ce va conține:
Ø programul activităţii;
Ø catalogul
participanţilor cu numele lor şi titlurile
lucrărilor;
Ø diplome
(pentru fiecare lucrare, cu menţionarea autorului
și a coautorului, dacă există adeverinţe de participare;
Persoanele care nu participă direct la simpozion vor primi diploma/adeverința prin
poştă sau prin e-mail,la adresa pe care o vor indica în fișa de înscriere.
În acest scop vor trimite pe adresa școlii ( Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgoviște, str. prof. Alexandru Vasilescu, nr. 1, jud Dâmbovița, pentru Simpozion) o
scrisoare cu un plic autoadresat şi
pretimbrat corespunzător în care urmează
să introducem diploma de
participare.
Anexe:
Acord simpozion
Fișa de înscriere
Acord simpozion
Fișa de înscriere
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu