Simpozionul național ”Competențele cheie, fundament al dezvoltării personale” Ediția a II-a . Regulament



SIMPOZION  NAŢIONAL

  Competențele cheie,  fundament pentru dezvoltarea personală
       Impactul  programelor de formare asupra dezvoltării instituționale și personale

                                                          Ediția  a II-a  2015-2016
                                                                                                                                       
Organizator:

Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” Târgovişte
Nr. .........................
Director,
Prof. Podaru Ion


Parteneri:
                                                                                       
 Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa                 Casa Corpului Didactic Dâmboviţa

 Inspector  şcolar general                                         Director,  prof.dr Barbu Daniela                                                                       
 Prof. Sorin Ion                                                                    
 Nr. ..........................                                                   Nr. ................................  
    

Biblioteca  Judeţeană Ion Heliade Rădulescu Dâmboviţa    Universitatea “Valahia” Târgovişte
Director,                                                                      Rector,
Conf.  univ. dr. Agnes ERICH           Conf.univ.dr. Calin D. Oros
Nr. ................................  





SIMPOZIONUL  NAŢIONAL

Competențele cheie,  fundament pentru dezvoltarea personală

Ediția a II-a

TEMA :   Rolul programelor de formare  asupra dezvoltării   Formarea și dezvoltarea competențelor cheie în vederea  învățării de-a lungul întregii vieți

Argument

·                  În viață nu trebuie să te regăsești. În viață trebuie să te construiești. (George Bernard Shaw)
Dinamica schimbărilor din societatea contemporană, la toate nivelurile:  (economic, social, politic, științific, cultural, climatic etc.) aduce cu sine provocări majore cărora  individul trebuie să le facă față pentru a avea o viață de calitate.
Conceptul de viață de calitate reprezintă idealul postulat de societatea postindustrială care nu mai consideră bunăstarea economică o condiție suficientă pentru o viață fericită. Succesul  eforturilor de  construire a unei vieți de calitate  depinde esențial de calitatea educației văzută ca un proces permanent, deoarece evoluția individului presupune de-a lungul vieții probleme şi dileme ale căror răspunsuri şi soluţii se pot schimba pe măsură ce experienţa noastră se îmbogăţeşte , iar gradul de complexitate a vieții crește.  Școlii îi revine astfel rolul principal în realizarea, formarea și dezvoltarea competențelor cheie, capabile să modeleze  personalități flexibile care să identifice corect problemele lumii în care trăiesc, să le prevadă pe cele ale viitorului și să găsească soluții  sustenabile (colective sau personale) pentru a face fața diverselor constrângeri .
Într-o lume în care evoluția este foarte rapidă și în condițiile în care este nevoit să formeze oameni pentru un viitor greu previzibil,  profesorul, principala resursă umană a schimbării, trebuie să fie el însuși o persoană adaptabilă, cu  un stil individual de viață  bogat, cu disponibilitate permanentă către cunoaștere, către perfecționare
În rândul cadrelor didactice, mai mult decât în cazul altor profesii există credință că nu poți avea pretenția de a schimba  lumea, fără a te schimba pe tine însuți. Inteligența bazată pe cunoașterea și competenta profesionala trebuie mereu  actualizată prin asimilarea de noi abilități și cunoștințe,  asimilare produsă fie prin programe instituționalizate de formare, fie prin studiu individul.
Acceptarea și recunoașterea valorică a ideii că învățarea este un  proces continuu, valorizarea oportunitățile destinate dezvoltării  personale și profesionale reprezintă premise pentru a realiza schimbări semnificative care să conducă la o creștere a calității  prestației  educaționale.
În plan instituțional,  atât la nivel național, cât și la nivel european,  se  recunoaște necesitatea  de a face din formarea continuă profesională nu doar o  modalitate de dezvoltare personală,ci și, sau mai ales,  o investiție superioară în dezvoltarea capitalului uman, cu impact asupra creșterii  calității muncii și a vieții


DATA ŞI LOCUL DE DESFĂŞURARE :
 Universitatea  din Valahia, Târgoviște
16 Aprilie 2016

GRUP ŢINTĂ : personal didactic și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar, formatori,  personal didactic din mediul universitar, membrii ai comunității SCOP :  : Creșterea eficienței activității didactice  prin  explorarea potenţialului pe care îl reprezintă programele de formare la nivel instituțional, prin valorificarea / stimularea  studiului individual și prin  împărtășirea de experiențe

OBIECTIVE
-                 Exersarea de către   cadrele didactice a capacității de a dezbate o temă si de a emite critici pertinente cu privire la ceea ce s-a realizat, propunând  modalități de optimizare a activității;
-                 Dezvoltarea capacității cadrului didactic de a-si abilita elevii sau alti formatori in domeniul in care el însușii a fost format (capacitatea de transfer si de abordare creativă și personala a conținuturilor studiate);
-                 Împărtăşirea experienţelor participanţilor cu privire la impactul pe care il au programele de formare în planul formării profesionale, dar și al celui  personal
-                 Stimularea  competenței de transfer  a  a abilităților, cunoștințelor și metodelor   obținute în cadrul activităților de formare ( instituțională sau  individuală) în activitatea didactică proprie;
-                 Valorificarea ofertei bibliotecilor și a altor organizații/  asociații nonguvernamentale     în vederea  formării şi   dezvoltării  abilităților de învățare de-a lungul întregii vieții. 
-                 Transformarea  întâlnirilor dintre participanţii la simpozion  în oportunităţi  privind eventuale colaborări profesionale  și îmbunătățirea activității profesionale



Parteneri :

·         Casa Corpului Didactic  Dâmboviţa
·         Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa
·         Biblioteca  Judeţeană Ion Heliade Rădulescu Dâmboviţa
·         Universitatea Valahia din Târgovişte
·         Institutul de Științele ale Educației București
·         Consiliul Judeţean Dâmboviţa
·         Primăria Târgovişte
·         Organizația Salvați copiii
·         Centrul Europe Direct Dâmboviţa
·         Asociația Târgoviște spre Europa
·         Televiziunea Columna,Târgoviște
·         Sindicatul Liber din Învățământ  Dâmboviţa

Invitaţi: Reprezentanţi ai instituţiilor partenere, reprezentanţi ai instituţiilor coordonatoare (ISJ Dambovița , CCD Dambovița, Primăria Municipiului Târgoviște, Consiliul Judeţean Dâmbovița ,  Universitatea Valahia din Târgoviște).

MODALITĂȚI  DE PARTICIPARE

  • Directă -    cu  lucrare  sau fără  (la masa rotundă) 
Participarea  directă  este   obligatorie pentru cadrele didactice din Dâmbovița
  • Indirectă - lucrările vor fi expediate prin email și vor fi prezentate       de către o persoană delegată  de comitetul de organizare.

Pentru  cadrele didactice din Dâmbovița, participarea nu se poate realiza decât în mod direct.


Programul şi locul desfăşurării:

PROGRAMUL DESFĂŞURĂRII (data, intervalul orar, locul):

Februarie –martie 2016 - primirea lucrărilor)    
 16 aprilie – desfășurarea pe secțiuni  a simpozionului 
Mai-iunie-  expedierea diplomelor

Scurtă   descriere a   activităţilor cu participare directă

 9,30 – 10,00  - Primirea participanţilor şi a  invitaţilor
10,00 - 10,30  - Întâlniri în plen  Alocuţiuni :
-                   reprezentanţi ai I.S.J.
-                   reprezentaţi ai C.C.D.
-                   reprezentaţi ai ISE  
-                   reprezentaţi ai Universităţii

10,30  - 12,30  Lucrări în plen I - Prezentarea lucrărilor pe secţiuni. Workshop
10,30- 12,30  Masă rotundă –
12.30 – 13,00  Pauza de cafea
13,00 – 16,00  Lucrări în plen II - Prezentarea lucrărilor pe secţiuni Workshop



Comisia de  coordonare
Inspector Școlar General,  profesor Sorin Ion, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa
Inspector Școlar General Adjunct,  prof. dr. Gabriela Istrate, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa
Director  CCD Dâmbovița,  profesor dr. Barbu Daniela
Profesor metodist   Ungureanu Mariana, CCD Dâmbovița
Director   adjunct  profesor  Bobeș Luminița, Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgovişte
Cercetător ştiinţific III, Laborator Curriculum , ISE  prof. Angelica Mihăilescu
Profesor  universitar dr.  Erich Agnes,   director Biblioteca Județeană Ion Heliade Rădulescu Dâmbovița
Lector universitar dr.  Vîrlan Mariana, Universitatea Valahia din  Târgovişte 
Profesor  Pavelescu Marilena, Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgovişte
Comitet ştiinţific:
Președinte :  prof. univ. dr. Luminița Drăghicescu
Membri: cerct științific  Mihăilescu Angelica
  Modalități de prezentare pentru participarea directă: oral - se va oferi acces la calculator cu videoproiector
   Modalități de prezentare pentru participarea indirectă:
Susținerea lor în cadrul  lucrărilor  de către o persoană delegată ce poate fi și un membru al comitetul de organizare şi  prin  postarea lucrărilor și prezentarea pe site-ul simpozionului

  RECOMANDĂRI PRIVIND REDACTAREA LUCRĂRILOR

Lucrările se vor încadra în următoarele cerinţe:
·                  pot avea maximum doi autori.
·                  conţinutul lor trebuie să vizeze aspecte cu un grad de interes ridicat din tematica propusă, să fie adecvate acesteia,   să aibă originalitate, să cuprindă experienţe personale şi să respecte legislaţia în vigoare privind drepturile de autor;
·                  să transmită într-o manieră riguroasă și coerentă  rezultatele unor cercetări, ale unor  practici, experiențe, reflecții personale, îmbinând  teoria ( cel puțin 10% )cu exemple de bune practici  relevante pentru tematica propusă.

           RECOMANDĂRI tehnice  :
Lucrările se vor încadra în următoarele cerinţe:
• Vor avea între 3 și  5  pagini în format  A4;
• Vor fi scrise in Microsoft Word (2007) cu caractere Times New Roman, cu diacritice, corp de litera 12, tehnoredactate la 1,5 rânduri; •
 La două rânduri de titlu , în partea dreaptă se vor scrie autorul/coautorul, unitatea de învăţământ); localitatea  ( oraș/sat județ )
-          la două rânduri de numele autorului se începe scrierea lucrării (Times New Roman 12);
a) pentru cărţi: nume, prenume, anul apariţiei, editura, , 
b) pentru articole: nume, prenume, titlul  articolului (cu italice), numele revistei (între ghilimele), anul, volumul (nr.), paginile.
a)                imaginile vor fi încadrate în text (nu mai mult de două).
b)               se utilizează, obligatoriu, scrierea cu diacritice;                                                       

Bibliografia se va consemna la sfârşitul lucrării, în ordinea următoare: numele şi prenumele autorului, titlul cărţii (cu italice), anul apariţiei, editura, localitatea ,  nr. paginii;

Lucrările  vor fi expediate pe adresa simpozionscoalasibiblioteca@gmail.com, însoțite de o fișă de înscriere (Anexa 1)

La  subiect veți trece  secțiunea la care se încadrează  lucrarea și numele autorului/autorilor.
   Aceeaşi denumire se va da şi fişierului din ataşament; de exemplu, dacă la simpozion participă  Ionescu Adina, pentru secţiunea AI , atunci subiectul e-mail - ului va fi : Sectiunea I, Ionescu Adina – iar fişierul va avea  acelaşi nume.

Organizatorii simpozionului îşi rezervă dreptul de a respinge lucrările care nu respectă condiţiile tehnice de redactare şi legea dreptului de autor.
Înscrierea se poate face şi direct la secretariatul unităţii şcolare organizatoare.
Termenul limită de predare a lucrării : 6 aprilie 2016

Cadrele didactice din alte judeţe ale ţării pot participa online.
*PREZENTA CADRELOR DIDACTICE DIN JUDETUL  DÂMBOVIȚA  ESTE OBLIGATORIE

Prezentarea  lucrărilor   se va realiza ținând cont de următoarele:   
  • Prezentările Power Point, înregistrările video nu vor depăşi 10 minute.
  • Expunerile orale vor îmbrăca forma unor rezumate sau a unor comentarii succinte, nu mai mult de 10 minute.
  • Organizatorii simpozionului îşi rezervă dreptul de a respinge lucrările care nu respectă condiţiile tehnice de redactare şi legea dreptului de autor.

Secțiuni:

 Secțiunea: 1. Management educațional
•         Calitate si eficiență în  managementul educațional, la toate nivelurile sistemului    (viziune, ethos,  finalități, valori comune colectivului unei  școli, monitorizarea progresului, parteneriatul școală familie, modalități prin care organizația / profesorul își poate îndeplini finalitățile, managementului  relaţiilor umane:-dezvoltarea inteligenței intra și interpersonale, prevenirea conflictelor, a violenței.
 etc.)
Secțiunea: 2. Managementul formării
o         Implicarea  responsabilă  educatorilor pentru amplificarea  cunoștințelor proprii, perfecționarea deprinderilor, analiza si dezvoltarea competențelor profesionale.
o         Formarea continuă a profesorilor, factor /rol dinamic în menținerea și ameliorarea calității, în încurajarea unei atitudini  inovatoare;
o         Implicarea societății civile în realizarea programelor de perfecționare și în dezvoltarea personalității elevului  pentru  integrarea lui în societate.
Acomodarea nevoilor personale de formare cu cele ale instituțiilor promovate de  programele europene de mobilitate
o         Profesorul începător şi profesorul expert: statut, nevoi şi programe de formare

Secțiunea: 3. Educație nonformală
o         Valorificarea ofertei bibliotecilor și a altor organizații/  asociații nonguvernamentale, precum și a experienței proprii   în vederea  formării şi   dezvoltării  abilităților de învățare de-a lungul întregii vieții. 
o         Formarea atitudinilor și valorilor prin artă  (literatură, arte plastice, muzică etc. ).

Secțiunea: 4. Strategii didactice inovative  experimentate în cadrul  programelor de formare și aplicate la clasă în vederea formării de competențe cheie

o         Reevaluarea conținutului  disciplinei din perspectiva  favorizarii  interdisciplinarităţii şi dezvoltarea lucrului în  echipă;
o         Conectarea curriculei la concepte și practici ale dezvoltăriii sustenabile ( etica, cetățenia, drepturile omului, diversitatea culturală, biodiversitatea, schimbările climatice, sănătatea, modelele de producție și consum etc)



CERTIFICAREA PARTICIPĂRII LA SIMPOZION 

Toţi participanţii vor primi Diplome de participare.
Lucrările care vor îndeplini condițiile minime de publicare  vor apărea într-un volum colectiv  editat cu sprijinul CCD Dâmbovița.
Cadrele didactice participante  în mod direct vor primi o mapă ce va conține:

Ø    programul activităţii;
Ø    catalogul   participanţilor cu numele lor şi  titlurile lucrărilor;
Ø     diplome (pentru fiecare lucrare, cu menţionarea  autorului și a coautorului, dacă există adeverinţe de participare;


Persoanele care nu participă direct la simpozion vor primi diploma/adeverința prin poştă sau prin e-mail,la adresa pe care o vor indica în fișa de înscriere.
 În acest scop vor trimite pe adresa   școlii ( Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgoviște, str. prof. Alexandru Vasilescu, nr. 1, jud Dâmbovița, pentru Simpozion)   o scrisoare  cu un plic autoadresat şi pretimbrat  corespunzător în care  urmează  să  introducem diploma de participare.



Anexe:
Acord simpozion
Fișa de înscriere










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu