SIMPOZION NAŢIONAL
„O ŞCOALĂ PENTRU FIECARE, O ŞCOALĂ PENTRU TOŢI„
Ediția a V-a, 2019
Grup țintă:
- - personalul didactic și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar;
- - manageri educaţionali;
- - responsabili cu formarea continuă;
- - bibliotecari;
- - formatori CCD;
- - profesori documentarişti.
I. Ianuarie –martie 2019 ( 30 martie ultima zi de înscriere) - primirea lucrărilor;
II. Aprilie – desfășurarea pe secțiuni a simpozionului; 6 aprilie 2019
III. Mai – august - expedierea diplomelor electronic sau prin poștă
IV. Septembrie- octombrie- expedierea volumului cu lucrările simpozionului
Sectiuni:
I Școala, mai aproape de viață
Repere: Strategii didactice pentru valorificarea competențelor dobândite de elevi în contexte nonformale și în familie. Armonizarea curriculum-ului și adaptarea activităților de învățare la nevoile reale ale elevilor. Implicarea comunității în problemele școlii și deschiderea școlii către comunitate. Învățarea în școală, premisă pentru învățarea de-a lungul întregii vieți. etc.
II Factori ai succesului școlar - modalități de intervenție la nivel microprocesual
Repere: Eșecul școlar - surse, cauze obiective/ subiective; Bariere în calea învățării; Realizarea unor activități curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale prin corelarea între materii, prin schimburi interdisciplinare; Intervenții personalizate la nivelul disciplinei pentru a facilita învățarea, comunicarea și colaborarea copiilor cu sau fără nevoi speciale; Dezvoltarea competențelor socio-emoționale ale elevilor
III Profesorul - generator de contexte și experiențe de învățare stimulative, motivaționale pentru elevi
Repere: Factori generatori de stres în învățare și modalități de reduce a acestuia. în vederea creșterea motivației pentru învățare și a dezvoltării stimei de sine. Abandonul școlar - cauze și soluții, măsuri de prevenire. Flexibilizarea curriculumului o problemă deschisă în cazul elevilor cu nevoi speciale Diferențierea la nivelul conținutului, metodologiilor și al formelor de organizare.
Incluziunea în școală, primul pas pentru incluziune în societate
Modalități de participare:
- directă - cu lucrare sau fără (la masa rotundă). Pentru cadrele didactice din judeţul Dâmbovița nu este acceptată decât participarea directă
- indirectă - lucrările vor fi expediate prin email și susținute prin Skype sau alte modalităţi de comunicare on-line.
Recomandări de conținut și de redactare a lucrărilor
· pot avea maximum doi autori;
· conţinutul lor trebuie să vizeze aspecte cu un grad de interes ridicat din tematica propusă, să aibă originalitate/ să cuprindă experienţe personale şi să respecte legislaţia în vigoare privind drepturile de autor;
· să transmită într-o manieră riguroasă și coerentă rezultatele unor cercetări, ale unor practici, experiențe, reflecții personale, îmbinând teoria (10-30% )cu exemplele de bune practici, relevante pentru tematica propusă.
Obs ! Nu se primesc lucrări care conțin exclusiv proiecte didactice, fără o minimă prezentare teoretică a problemei/ temei abordate
Notă ! Lucrările vor fi scanate cu un soft antiplagiat, iar cele care conțin mai mult de 60% text preluat și neprelucrat vor fi refuzate
Condiții tehnice de redactare ale lucrărilor:
• Vor fi scrise în Microsoft Word (2003/ 2007);
• Vor avea între 2 și 5 pagini în format A 4;
• Titlurile vor fi scrise cu caractere Times New Roman, cu diacritice, corp de litera 14, bold, cu majusculă doar la inițială;
• La două rânduri de titlu, în partea dreaptă se vor scrie autorul/coautorul, unitatea de învăţământ); localitatea ( oraș/sat, județ )
• La două rânduri de autor, conținutul lucrărilor va fi scris cu caractere Times New Roman, cu diacritice, corp de litera 12, tehnoredactate la 1,5 rânduri;
• Bibliografia se va consemna la sfârşitul lucrării, după cum urmează:
a) pentru cărţi: numele și prenumele autorului, anul apariţiei, titlul, editura, localitatea;
b) pentru articole: numele și prenumele autorulu, titlul articolului (cu italice), numele revistei (între ghilimele), anul, volumul (nr.), paginile.
• Imaginile (nu mai mult de două pe o pagină )vor fi încadrate în text;
Înscrierea se va realiza prin formularul Google https://goo.gl/forms/y8i2qzUaiirXFgkD3
Expedierea lucrărilor
Lucrările vor fi expediate pe adresa simpozionscoalasibiblioteca@gmail.com.
La subiect se vor trece: numele autorului şi numărul secţiunii pentru care este scris materialul ex: Ionescu Adina – S I. Aceeaşi denumire se va da şi fişierului din ataşament.
Mod
de certificare a participării la activitate
|
Toţi participanţii
vor primi adeverințe de participare.
Lucrările care
vor îndeplini condițiile minime de publicare vor fi inserate într-un volum
colectiv, cu ISBN/ISSN, editat cu sprijinul CCD Dâmbovița.
|
Acord de parteneriat
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu