A.
INFORMAŢII DESPRE
PROIECT
B.1 Titlul
proiectului: Dialog între generații. Oameni. Locuri .Cărți .
B.2 Tipul activității principale: concurs, de creații artistice - literatură
B.3 Domeniul
în care se încadrează proiectul: cultural
– artistic, literatură, intergenerațional
B.4 Ediţia nr..4
B7: Proiectul
este cu participare: x directă, x indirectă, online.
C REZUMATUL
PROIECTULUI
a. Proiectul are ca
activitate principală derularea unui concurs de creații artistice cu tema:
Dialog între
generații. Oameni. Locuri. Cărți în două etape:pe școală și națională.
Realizarea acestor creații implică însă o pregătire prealabilă, de aceea proiectul
prevede și desfășurarea altor acțiuni decât
concursul propriu-zis.
D PREZENTAREA PROIECTULUI
D.1 Argument - justificare, context (analiză de
nevoi)
Proiectul de
față își propune prin tematică și prin diverse activități să-i ajute pe tineri
să înțeleagă că esența umană rămâne aceeași, indiferent de broderia pe care
timpul o țese în jurul ei și că există un set de valori perene. Pentru a înțelege această realitate este nevoie de cunoaștere și
de imaginație. De aceea, activitățile și tematica proiectului au ca scop
stimularea curiozității și a dorinței de a recupera prin apelul la memoria
personală sau colectivă (comunității) informații despre oameni, locuri, evenimente
de ieri, pregătindu-le, anticipându-le pe cele de mâine. Tema este de interes pentru tineri ca și pentru adulți
(familie/educatori, societatea civilă), dată fiind acutizarea conflictului
dintre generații și consecințele gestionării greșite a acestuia.
Literatura, arta, în general, prin abordarea lumii
din mai multe perspective, facilitează formarea capacității de empatie și
dezvoltarea inteligenței intra și interpersonale, ceea ce creează premise
pentru o tratare constructivă a diferențelor inerente între generații, îmbogățind amintiri
ale generației anterioare și pregătind moștenirea celei de mâine.
D.2 Scopul proiectului
Valorificare elementelor culturale care pot asigura o punte între
generaţii și dezvoltarea în rândul tinerilor
a unor abilități de comunicare intra și interpersonală,pentru a contribui
la realizarea unei dezvoltări sustenabile.
D.4 Descrierea
grupului ţintă căruia i se adresează
proiectul: elevi ai ciclului primar (clasele I-IV), gimnazial ( V-VIII), liceal
( IX - XII); cadre didactice,
personalități culturale; membri ai comunității.
D. 6 Durata proiectului: septembrie 2015 - iunie 2016.
D.7 Descrierea activităților.
Titlul activităţii: În
căutarea trecutului, ca să înțelegem prezentul și să construim viitorul
a.
Prezentarea regulamentului în școlile
participante de către profesorii coordonatori din fiecare școală.
b.
Realizarea unor
chestionare/interviuri/vizite pornind de la una dintre temele propuse.
c.
Ateliere de lucru pe una dintre aceste teme.
d.
Data/perioada de
desfăşurare: noiembrie - februarie
e.
Locul desfăşurării: în școlile din ţară
implicate în proiect; în instituții de
cultură sau sociale;
f. Descrierea activităţii: Profesorii
coordonatori din școlile partenere
anunță temele pentru lucrările artistice și pentru
proiectele interdisciplinare; discută cu elevii despre ele. Sprijină apoi documentarea necesară pentru
înțelegerea temei. Facilitează elevilor întâlniri cu personalități ale locului, cu reprezentanți ai societății
civile aparținând generațiilor precedente.
Pentru diseminare vor trimite către școala
coordonatoare imagini/fotografii sau linkuri care dovedesc desfășurarea
activității/activităților.
a.
Titlul activităţii: Dialog între generații. Faza pe școală a concursului ,
b.
Data/perioada de
desfăşurare: 1 ianuarie – 1 mai 2016.
c.
Locul desfăşurării: În școlile participante la proiect.
d.
Descrierea
activităţii:
Profesorul
coordonează realizarea lucrărilor, în
cadrul unor ateliere de creație discutând
despre tehnica folosită și despre
viziunea prezentată în ele. Le cere
elevilor să demonstreze spirit reflexiv, să fie deschiși și creativi. Sunt
selectate primele trei lucrări pe secțiune, cu /fără sprijinul unei personalități culturale (literare, a unui artist plastic). Cadrele
didactice din școlile implicate
expediază lucrările plastice pe adresa școlii organizatoare, conform
regulamentului. Trimiterea lucrărilor literare se face on-line, la o
adresă special creată. Forma de participare: directă. Se
stabilește clasamentul și se trimit primele trei lucrări pe fiecare secțiune către
școala „Mihai Viteazul” Târgoviște”
a.
Titlul activităţii: Dialog între generații. Faza națională a concursului
b.
Data/perioada de
desfăşurare: – 1 aprilie -1 iunie 2016;
c.
Locul desfăşurării: Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgoviște. Liceul de Arte Bălașa Doamna Târgoviște și online la adresa revistaconstelatii@gmail.com.
d.
Participanţi: elevi și cadre didactice din cel puțin 25 de județe,
e.
Descrierea
activităţii: Fiecare profesor coordonator expediază lucrările calificate la faza pe
școală. Lucrările sunt evaluate,pe cele trei niveluri, de către o comisie
formată din membri SST, ai USR și de către artiști plastici; forma de participare: indirectă. Se
stabilește clasamentul și se trimit primele trei lucrări pe fiecare secțiune
a.
Titlul activităţii: Simpozion
pentru elevi și profesori „Adolescenții de azi, adulții de mâine,”
b. Data/perioada
de desfăşurare: 15 iunie
2016
c. Locul
desfăşurării:. Sala de
conferință a Bibliotecii „Ion Heliade
Rădulescu” Târgoviște, Dâmbovița;
d. Participanţi: elevii calificați pentru faza națională care
pot participa direct, elevi care să reprezinte vocile colegilor lor din alte
județe, profesori, părinți, reprezentanţi ai comunităţilor
locale şi judeţene, voluntari ai Asociației
Europe Direct , ai Asociației veteranilor din județul
Dâmbovița.
e.
Descrierea activităţii:
Societatea Europe Direct va susține un teatru forum pe tema dată/ conexă. Elevii își vor prezenta
proiectele. Profesorii /participanții își vor susține lucrările. Se vor citi
scurte fragmente din lucrările premiate. Vor avea loc dezbateri și activități
de tip nonformal
Organizarea unei expoziții cu
lucrările plastice.
a.
Titlul activităţii: Diseminarea
rezultatelor
b. Data/perioada de desfăşurare: iunie 2016.
c. Locul desfăşurării: Școala Gimnazială Mihai Viteazul. On-line
d. Participanţi: elevi,
cadrele didactice coordonatoare, părinți etc..
e. Descrierea activităţii: Vor apărea articole
în mass-media. Se va realiza o bază de date, un raport ce va fi transmis
tuturor participanților. Se vor acorda
premii și diplome de participare. Se
vor completa chestionare. Se vor face comentarii pe blogul http://scoalamihaiviteazulconcursuri.blogspot.ro/.Se
va face o statistică a popularității activităților din cadrul proiectului.
Lucrările premiate vor fi publicate în revista Limba
și literatura română pentru elevi editată de Societatea de Științe filologice din România. Se vor
publica fragmente din creațiile premiate
în revista școlii Constelații care va fi expediată electronic.
Ca şi în ediția
anterioară, concursul va fi promovat şi mediatizat prin intermediul
partenerilor implicați în proiect, precum și pe site-uri și forumuri precum:
didactic.ro. edu.ro. sau pagina de Facebook a școlii. Se va folosi reţeaua
electronică de comunicare existentă din anul şcolar anterior.
Creațiile plastice vor
face obiectul unei expoziții de la care participanții vor primi fotografii.
Creațiile literare premiate
vor fi publicate în revista Limba și literatura
română pentru elevi editată de Societatea de Științe
Filologice din România.
https://drive.google.com/file/d/0By8xW-rT2jeARk9iRldSTDJjN28/view?usp=sharing
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu