Concursul interjudețean de poezie fixă și de postere „Cvintetul toamnei Ediția aVII-a



            
CONCURSUL   INTERJUDEȚEAN
DE   CREAȚIE  DE  POEZIE   CU   FORMĂ   FIXĂ   ȘI  DE  POSTERE
CVINTETUL    TOAMNEI

                                               ANUL EUROPEAN AL DEZVOLTĂRII

Prezentul regulament definește cadrul specific de organizare şi desfăşurare a  Concursului interjudețean  de poezie cu formă fixă și de postere  Cvintetul toamnei.

I.                    Cadrul general

Art. 1 Concursul se adresează  tuturor elevilor din   clasele  III –VIII  din școlile publice sau private ,  din  judeţele  participante la proiect, inclusiv celor cu CES, la secţiunea  Postere:  Dâmbovița,  Buzău, Sălaj, Giurgiu, Bihor, Suceava, Bistrița - Năsăud, Ilfov,Vrancea, Alba.

Art.  2.  Pentru toate etapele TEMA CONCURSULUI va  fi dedicată Anului european al dezvoltării.

Nu se percepe taxă !

                                                  II.  Etapele concursului

Art. 3   Concursul   se desfășoară la nivelul următoarelor etape: pe școală, județeană  și interjudețeană.
Art. 4    Selecţia elevilor  se face pe nivel, cu respectarea ierarhiei rezultatelor evaluării.

 Art. 5   Pentru etapa interjudețeană, Comisia Centrală de evaluare  se înfiinţează prin notă întocmită de Școala Gimnazială Mihai Viteazul, cu sprijinul partenerilor,   și va fi alcătuită din membri ai SST sau ai USR. Președintele juriului va fi  inspectorul școlar de specialitate ISJ Dâmbovița.

                           III.    Responsabilități și atribuții

Art. 6     De organizarea și desfășurarea concursului  răspunde  Școala Gimnazială Mihai Viteazul  împreună cu școlile din județele  implicate în proiect.
În organizarea și   desfășurarea concursului, aceasta colaborează  cu  instituții  culturale, cu   organizații nonguvernamentale, autorități locale, cu persoane juridice sau fizice care sunt interesate în a sponsoriza aceste activități.

 Art. 7  Pentru coordonarea concursului  la etapa   interjudețeană,  se constituie  la nivelul școlii organizatoare,  o comisie având  următoarea componentă:
-          președinte de onoare: insp. școlar de specialitate, prof. Ghiță Tatiana
-          vicepreședinți: director Podaru Ion, dir. adjunct Bobeș Luminița
-          secretar: bibliotecar   Gându Mărioara
-           membrii comisiei: cadre didactice  de la Școala Mihai Viteazul, Școala Specială, Școala Tudor Vladimirescu.

Art. 8  Coordonatorul  județean are responsabilitatea  de a prezenta până la data de 1 aprilie.  situațiile statistice şi tabelele cu elevii calificaţi pentru etapa  interjudețeană a concursului.

Art. 9   Pentru coordonarea concursului   la etapa   județeană,  coordonatorul  din fiecare județ  implicat constituie   o comisie care  răspunde de corectitudinea desfășurării concursului şi a evaluării probelor de concurs; numește membrii comisiei de evaluare.

                                          IV.  Organizarea concursului 

Art. 10  Concursul  este coordonat  de  Școala Mihai Viteazul,  în parteneriat cu instituții de învățământ, cu edituri, organizații nonguvernamentale, structuri asociative locale, instituții de cultură etc.

Art. 11  La nivelul județelor partenere  implicate în proiect,  responsabilitatea aparține  coordonatorilor județeni care își stabilesc propria echipă, sprijiniți fiind de către coordonatorul interjudețean.   

                                        V.  Metodologia desfășurării  concursului

Art. 12   Forma de participare

a.      Participare directă   la nivel de scoală și județean.
b.      Participare indirectă la nivel interjudețean.

Echipajul va fi format din trei elevi  de aceeaşi vârstă sau de vârste diferite  (dar  aparţinând aceluiaşi nivel) din  clasele III - VIII, de la acelaşi profesor sau de la profesori diferiţi ai aceleiaşi şcoli.  Fiecare şcoală  va fi reprezentată printr-un singur echipaj la aceeaşi secţiune. Doar în cazuri speciale se acceptă două echipaje de la aceeaşi şcoală ( la aceeași secțiune).

                                                  VI.  Calendarul concursului    

Art. 13   Înscrierea participanților la faza pe școală și la cea județeană se va face în perioada  noiembrie – martie   în intervalul stabilit  de fiecare coordonator județean, prin completarea și trimiterea Formularului de înscriere (Anexa 1.) 
În perioada noiembrie – martie se desfășoară  etapele pe  școală și pe județ,  la   data  stabilită  de coordonatorul  județean.   
15 -20  martie – lucrările literare/plastice   care au obținut mai mult de 80 de puncte  sunt expediate prin e-mail pe adresa  revistaconstelatii@gmail.com  și prin poștă ( posterele)  pe adresa Școlii Mihai Viteazul Târgoviște (str. Prof. Al.Vasilescu, nr.1 Târgovişte, Jud. Dâmboviţa).  
           Martie :       Prof .coordonatori din fiecare județ vor prezenta un raport  care să conțină   diverse informații precum și impresiile participanților. 
1        Aprilie:     Lucrările literare  selectate pentru faza interjudețeană  vor fi postate pe site-ul
1-30 aprilie :   Lucrările sunt  evaluate de către o comisie constituită la nivel interjudețean .
30 aprilie :     Se verifică numărul de  aprecieri primite și se declară premiul popularității .

                                                     VII.   Probele concursului

Art. 14   Probele susţinute de concurenţi în cadrul  Concursului sunt probe  colective,   particularizare pentru     fiecare  secțiune.
  
Secţiunea I
 Crearea unor poezii  cu formă fixă  (cvintete  și  acrostihuri )

Cvintete
 Proba A.  Cvintete având ca temă cuvinte date ( două cvintete)
 Proba  B   Cvintete după imagine (două cvintete)

Acrostihuri
 Proba A : Acrostihuri având ca temă enunțuri  date  ( un acrostih )
 Proba B :  Acrostihuri  după imagini  ( două  acrostihuri )

  Între cele două probe: A și B există o pauză de 15 minute în care reprezentanții  echipajelor le vor citi  celorlalți  concurenți  un  cvintet/ acrostih creat.

Secțiunea II
 Crearea unor postere „Cuvânt şi culoare”. La această secţiune pot participa şi elevi cu CES.

Realizarea unor postere (A3) inspirate dintr-un text literar/fragment  prezentat spre lectură. ( dimensiunile fragmentelor suport   vor fi diferite pentru: ciclul primar, gimnazial şi pentru elevii cu CES)

Temele şi  textele date  pentru alcătuirea creaţiilor literare ( cvintete, acrostihuri)  şi a posterelor se vor încadra  în sfera conceptelor legate de Anul european  pentru dezvoltare.

Art. 15   Timpul concursului:( 1 oră  şi ½  )  

Art. 16  Materiale necesare 
Participanţii vor avea cu ei:
  • Pentru secţiunea creații literare : pixuri și coli pentru ciorne;
  • Pentru secţiunea postere: coli  A3, carioci/ creioane colorate/acuarele etc.

Art. 17   Locul de desfăşurare: va fi stabilit de fiecare coordonator județean.

                                            VIII.     Programa concursului

Art. 18    Probele se efectuează pe baza cunoștințelor de cultură generală, a  competenţei culturale  a elevului a  creativității și  imaginației  lor.
            Se recomandă   exersarea pe teme legate de conceptul   dezvoltării  (cultură  civică,  morală/religie,  ecologie etc.)
NB!  Cuvintele temă vor avea un grad de accesibilitate potrivit nivelului la care se încadrează concurenții. 
Subiectele de concurs la etapa județeană vor fi propuse de comisia de organizare de la nivel interjudețean și vor fi anunțate   în timp optim  coordonatorilor județeni. 

                                           IX.     Evaluarea  și premierea   lucrărilor

Art. 19    Componența comisiei de evaluare  la nivel județean va fi stabilită de fiecare  coordonator județean.  Nu pot face parte din juriu, persoane care au echipaje în concurs. 

Art. 20    Rezultatele probelor la toate etapele Concursului se apreciază cu punctaje cuprinse între  0 și 100.

Art. 21   Calificarea echipajelor  la etapele Concursului este condiționată de obținerea unui punctaj minim de 60 de puncte la etapa pe școală,  80  la etapa județeană. 

Art. 22  Criterii de evaluare:

I      Pentru secţiunea  Poezii cu formă fixă  se vor urmări:
Proba A
  • respectarea convenţiilor presupuse de  specia dată;
  • concordanţa dintre mesajul transmis şi tema propusă;
  • originalitatea şi expresivitatea  textelor;
  • corectitudinea  lexicală /  gramaticală.
Proba B
  • respectarea convenţiilor presupuse de  specia dată;
  • originalitatea şi expresivitatea  textelor;
  • corectitudinea  lexicală /  gramaticală.
  • pentru proba de alcătuire  a cvintetelor-acrostihurilor după imagini, se punctează și   capacitatea de a decodifica  mesajul  exprimat prin imagine și de  a-l folosi ca punct de plecare pentru crearea propriilor cvintete / acrostihuri ghicirea”  titlului    lucrării plastice ( integral sau parțial).

II     Pentru secţiunea Postere (şi pentru elevi cu CES)

  • elementele  figurative din text se vor regăsi în  lucrarea plastică în număr mare, dezvăluind  capacitatea de lectură atentă a textului, atenția la detaliu;
  • originalitatea/ expresivitatea  limbajului plastic;
  • aşezarea în pagină, modul de încadrare  a citatelor alese.  (cel  mult două citate, nu mai mari de       10 cuvinte)   Limbajul plastic susține mesajul  exprimat de acestea.
  • calitatea formei ( volum, linie,  compoziție, perspectivă, cromatică etc.) și corelația acesteia cu mesajul verbal transmis prin intermediul textului.

NB!   Se  vor evalua  separat   elevii  cu CES.

Media fiecărui echipaj va fi obținută din cele două note acordate de fiecare evaluator pentru  cel mai reușit cvintet/ acrostih  de la fiecare probă. 

 Art. 23    La nivel interjudeţean,  juriul va  fi constituit  din membri ai Uniunii Scriitorilor  Târgovişteni  şi ai  Uniunii  Scriitorilor din România,   artişti plastici,  elevi de la Liceul de Arte,  reprezentanţi ai          mass-mediei locale,  profesori de sprijin şi consilieri şcolari. Se vor evalua  lucrările   primelor zece echipaje din fiecare județ, în ordine descrescătoare, de la punctajul maxim.

Art. 24    Ierarhia finală se stabileşte în ordinea descrescătoare a punctelor obţinute.

Art. 25   Rezultatele finale la etapa județeană  vor fi anunţate în cadrul festivităţii de premiere la nivelul fiecărui județ participant.

Art. 26Rezultatele finale la etapa interjudețeană  vor fi anunţate  pe blogul   http://scoalamihaiviteazulconcursuri.blogspot.ro/

Art. 27    Premierea

  1. Premierea se va realiza pe grupe de nivel:  clasele  III- IV ; V-VIII
  2. Se vor acorda premiile I, II,  III, menţiuni  ( 25 % din numărul de participanţi) şi un  premiu special       ( pentru fiecare secţiune).
  3. La toate etapele,   participanţii și cadrele didactice coordonatoare  vor primi diplome de participare  cu numele membrilor echipajului şi al profesorului coordonator.  La etapa județeană, diplomele vor fi semnate de organizatorii  județeni și de partenerii lor. La etapa interjudețeană vor fi semnate de coordonatorii interjudețeni și partenerii lor.
           
NB.     Pentru  expedierea diplomelor și a adeverințelor  pentru etapa interjudețeană  se vor

          trimite, pe adresa școlii,   plicuri autoadresate timbrate corespunzător . 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu