„Cvintetul anotimpurilor” 2019, Ediția a X-a - Etapa națională



PROIECTUL ȘI CONCURSUL   NATIONAL   TRANSDISCIPLINAR DE CREAȚII  

     CVINTETUL  ANOTIMPURILOR

                                                                         Rezumat

 Înscris în CAER,  nr.733

                                      Argument


  Integrarea și împlinirea  reușită  în societatea postindustrială în care vor evolua copiii de azi   se  va putea realiza   doar dacă școala va reuși  să  formeze  personalități cu resurse adaptative deosebite,   capabile să  performeze  atât  la  nivelul   gândirii  logice, prin intermediul științelor, cât și  la acela al gândirii  simbolice  promovate îndeosebi prin  intermediul artei.   


Scopul proiectului:  Dezvoltarea creativității și a sensibilității estetice și civice în rândul elevilor,  în vederea pregătirii  lor pentru provocările lumii de mâine.   

      Grup țíntă :

Elevi   din clasele a II -XII ;a II a – IV;  V-VIII, IX -XII 
Prof. înv.  primar, profesori,   bibliotecari, prof. documentariști.  

Calendarul activităților

 Perioada derulării  proiectului:   noiembrie 2018- iunie 2019
 Perioada derulării  concursului:  

  •  ianuarie - 31 mai  2019 :  expedierea lucrărilor  prin formularul Google odată cu fișa de înscriere                 ianuarie  - 25 mai 2019:    expedierea  lucrărilor plastice, prin  poștă  (data poștei)
  •  iunie  (8-14)  2019   - afișarea rezultatelor ( pe site-ul școlii.)  

           Expedierea electronică/ prin poștă  a  diplomelor și a adeverințelor: 15-21 iunie 2019


                 Tematica   generală a proiectului  și a concursului

    Cuvintele- titlu pentru cvintete, enunțurile  pentru acrostihuri și jurnalul de reflecție vor  aborda orice concept operațional, de la orice  disciplină, care poate contribui la formarea unor competențe integratoare și durabile, pe care le  -ar putea presupune, în linii mari  următoarele teme:
                  Solidaritatea între oameni și lumi; 
                  Știința și arta, arhitecți ai armoniei. 

     În  fragmentele  de text folosite ca suport pentru postere se  pot identifica idei /mesaje care ilustrează  temele propuse spre  abordare.

     Recomandări pentru derularea proiectului:

               Pregătirea  elevilor pentru realizarea creațiilor se poate face atât la nivelul curricumului formal, în orele de curs, cât și prin activități extrașcolare, nonformale care vor fi prilejuri de documentare, de  reflecții personale,  comunicare afectivă și eficientă,  de exersare a gândirii critice și a lucrului în echipă:  mese rotunde,  dezbateri,  seminarii, ateliere de lucru 

              Pentru  atingerea obiectivelor proiectului și ale concursului, recomandăm  corelarea  atelierelor de creație  cu cu  organizarea  unor mese- rotunde,  a unor dezbateri în cadrul celebrării  unor zile internaționale/ europene  semnificative  pentru cultura și civilizația națională, mondială, europeană  prezentate în lista de mai  de la pagina  Listă zile europene/ mondiale

    • Secțiunile  (probele)  concursului 

    Secțiunea I    Poezii cu formă fixă (cvintete/ acrostihuri)  

    A.    Cvintete - probă de grup

     La nivelul unității școlare,  se vor redacta mai multe cvintete, în echipă (trei elevi), fiecare  având ca temă  orice  concept  / problemă /teorie  vehiculat/ă  în cadrul uneia sau a mai multor  discipline.  Dintre  creațiile realizate   vor fi selectate două și înscrise la concurs, în interiorul formularului google  prin care se face înscrierea în concurs.     

    B.     Acrostihuri- probă de grup

       Se vor redacta mai multe acrostihuri,   în echipă,   având ca temă enunțuri ce pot fi corelate cu unul dintre conceptele din  tematica  abordată  în cadrul activităților derulate  la nivelul unității școlare.

    Modele  de  cvintete     și acrostihuri sunt postate  într-o pagină distinctă pe acest blog.

    Modele de cvintete  și acrostihuri

     Competiția are loc între echipaje. Fiecare echipaj este alcătuit din maximum trei elevi și minimum doi.  

                                      C. Jurnalul  de reflecție  - probă individuală

    Proba constă  în   redactarea unui  text  care să  prezinte utilitatea  însușirii unui concept/ a unei deprinderi/ abilități  vehiculate/ exersate la clasă, la o disciplină.    Eseul va   răspunde la întrebarea  La ce îmi folosește  să  învăț despre...?  Textul se va încadra în funcție de  nivelul  concurentului între 50 și 300 de cuvinte 

                  Secțiunea II    Cuvânt și culoare.  Postere   grafice / digitale-  probă de grup/individuală
        
        Notă !       La această secțiune pot participa și elevi cu CES.


     Precizări privind secțiunea a II-a : 

             Ambele tipuri de  postere  vor fi  inspirate dintr-un text literar/fragment la alegerea elevului/ a profesorului, care   permite conexiuni   cu una dintre temele  recomandate mai jos.  Posterul  trimis spre jurizare va fi însoțit de  fragmentul pe care îl ilustrează. Ele vor fi expediate   prin poștă sau electronic  printr-un link,  inserat în formular.  
        Posterele  în format letric  se vor trimite pe adresa Școala  Gimnazială  Mihai Viteazul Târgoviște, str. prof. Alexandru Vasilescu, nr.1, județul Dâmbovița


        Expedierea lucrărilor
    •  Cvintetele, acrostihurile, jurnalele de reflecție  se vor insera în formularul de înscriere, la rubrica prevăzută.  Pentru posterele digitale la rubrica prevăzută în formular se vor insera linkul și titlul lucrării.
    •    Posterele grafice  realizate pe coli ( nu există  condiții restrictive privind dimensiunea  acestora)  vor fi expediate pe adresa școlii,  însoțite de o fișă de  înscriere cu datele de identificare ale profesorului și ale elevilor și de un plic cu adresa expeditorului și având timbre corespunzătoare. 

    Premierea și certificarea participării

      1.   În ceea ce privește elevii 

    Toți participanții vor primi diplome de participare, cu numele membrilor echipajului și al profesorului coordonator.
    Se vor acorda premiile I, II,  III, mențiuni ( 25 % din numărul de participanți) și un  premiu special ( pentru fiecare secțiune).

    Premierea se va realiza pe grupe de nivel:  clasele II - IV ; V-VIII; IX-XII.

    Lucrările premiate   și considerate   valoroase din  punct de vedere literar  vor fi  trimise spre publicare în revista Limba și literatură a Societății filologice
    Posterele vor face obiectul unei expoziții la sediul Bibliotecii Județene Ion Heliade Rădulescu.  
    Acordarea premiilor  se va face în funcție de  punctajul obținut, în ordine descrescătoare, dar nu mai mic de  80 de puncte .


    2. În ceea ce privește  cadrele didactice/ bibliotecarii îndrumători 


     În urma implementării la nivelul școlii a proiectului și a participării la ultima etapă, coordonatorii- parteneri  vor primi:

    a.    Adeverință  prin care se atestă implicare a cadrului didactic în realizarea  unui parteneriat adecvat la nevoile comunității școlare,   cu efecte pozitive în domeniul incluziunii sociale și al dezvoltării durabile. 
          b.   Adeverință  de   coordonator al  unui proiect interdisciplinar derulat  la nivelul unității  de  învățământ, în parteneriat  cu   organizații  nonguvernamentale ( Asociația Europe Direct Târgoviște)
         c. Adeverință  de îndrumător  al unor echipaje  participante  la  un proiect interdisciplinar, cu relevanță  pentru dezvoltarea personală  a elevilor   

       

      Obs.  
     Fiecare  școală poate participa la concurs  la toate secțiunile, cu maximum  două produse pe fiecare secțiune.    


     Fisa de înscriere - formular google
     Acord de parteneriat
    https://drive.google.com/file/d/1vxL9sjc7u7VseBaM1ALo5xL7t_aDCQoW/view?usp=sharing

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu