PROIECTUL ȘI CONCURSUL NATIONAL TRANSDISCIPLINAR DE CREAȚII
CVINTETUL ANOTIMPURILOR
Rezumat
Înscris în CAER, nr.733
Argument
Integrarea și împlinirea reușită în societatea postindustrială în care vor evolua copiii de azi se va putea realiza doar dacă școala va reuși să formeze personalități cu resurse adaptative deosebite, capabile să performeze atât la nivelul gândirii logice, prin intermediul științelor, cât și la acela al gândirii simbolice promovate îndeosebi prin intermediul artei.
Scopul proiectului: Dezvoltarea creativității și a sensibilității estetice și civice în rândul elevilor, în vederea pregătirii lor pentru provocările lumii de mâine.
Grup țíntă :
Elevi din clasele a II -XII ;a II a – IV; V-VIII, IX -XII
Prof. înv. primar, profesori, bibliotecari, prof. documentariști.
Calendarul activităților
Perioada derulării proiectului: noiembrie 2018- iunie 2019
Perioada derulării concursului:
- ianuarie - 31 mai 2019 : expedierea lucrărilor prin formularul Google odată cu fișa de înscriere ianuarie - 25 mai 2019: expedierea lucrărilor plastice, prin poștă (data poștei)
- iunie (8-14) 2019 - afișarea rezultatelor ( pe site-ul școlii.)
Expedierea electronică/ prin poștă a diplomelor și a adeverințelor: 15-21 iunie 2019
Tematica generală a proiectului și a concursului
Cuvintele- titlu pentru cvintete, enunțurile pentru acrostihuri și jurnalul de reflecție vor aborda orice concept operațional, de la orice disciplină, care poate contribui la formarea unor competențe integratoare și durabile, pe care le -ar putea presupune, în linii mari următoarele teme:
Solidaritatea între oameni și lumi;
Știința și arta, arhitecți ai armoniei.
În fragmentele de text folosite ca suport pentru postere se pot identifica idei /mesaje care ilustrează temele propuse spre abordare.
Recomandări pentru derularea proiectului:
Pregătirea elevilor pentru realizarea creațiilor se poate face atât la nivelul curricumului formal, în orele de curs, cât și prin activități extrașcolare, nonformale care vor fi prilejuri de documentare, de reflecții personale, comunicare afectivă și eficientă, de exersare a gândirii critice și a lucrului în echipă: mese rotunde, dezbateri, seminarii, ateliere de lucru
Pentru atingerea obiectivelor proiectului și ale concursului, recomandăm corelarea atelierelor de creație cu cu organizarea unor mese- rotunde, a unor dezbateri în cadrul celebrării unor zile internaționale/ europene semnificative pentru cultura și civilizația națională, mondială, europeană prezentate în lista de mai de la pagina Listă zile europene/ mondiale
- Secțiunile (probele) concursului
Secțiunea I Poezii cu formă fixă (cvintete/ acrostihuri)
A. Cvintete - probă de grup
La nivelul unității școlare, se vor redacta mai multe cvintete, în echipă (trei elevi), fiecare având ca temă orice concept / problemă /teorie vehiculat/ă în cadrul uneia sau a mai multor discipline. Dintre creațiile realizate vor fi selectate două și înscrise la concurs, în interiorul formularului google prin care se face înscrierea în concurs.
B. Acrostihuri- probă de grup
Se vor redacta mai multe acrostihuri, în echipă, având ca temă enunțuri ce pot fi corelate cu unul dintre conceptele din tematica abordată în cadrul activităților derulate la nivelul unității școlare.
Modele de cvintete și acrostihuri sunt postate într-o pagină distinctă pe acest blog.
Modele de cvintete și acrostihuri
Competiția are loc între echipaje. Fiecare echipaj este alcătuit din maximum trei elevi și minimum doi.
C. Jurnalul de reflecție - probă individuală
Proba constă în redactarea unui text care să prezinte utilitatea însușirii unui concept/ a unei deprinderi/ abilități vehiculate/ exersate la clasă, la o disciplină. Eseul va răspunde la întrebarea La ce îmi folosește să învăț despre...? Textul se va încadra în funcție de nivelul concurentului între 50 și 300 de cuvinte
Secțiunea II Cuvânt și culoare. Postere grafice / digitale- probă de grup/individuală
Notă ! La această secțiune pot participa și elevi cu CES.
Precizări privind secțiunea a II-a :
Ambele tipuri de postere vor fi inspirate dintr-un text literar/fragment la alegerea elevului/ a profesorului, care permite conexiuni cu una dintre temele recomandate mai jos. Posterul trimis spre jurizare va fi însoțit de fragmentul pe care îl ilustrează. Ele vor fi expediate prin poștă sau electronic printr-un link, inserat în formular.
Posterele în format letric se vor trimite pe adresa Școala Gimnazială Mihai Viteazul Târgoviște, str. prof. Alexandru Vasilescu, nr.1, județul Dâmbovița
Expedierea lucrărilor
- Cvintetele, acrostihurile, jurnalele de reflecție se vor insera în formularul de înscriere, la rubrica prevăzută. Pentru posterele digitale la rubrica prevăzută în formular se vor insera linkul și titlul lucrării.
- Posterele grafice realizate pe coli ( nu există condiții restrictive privind dimensiunea acestora) vor fi expediate pe adresa școlii, însoțite de o fișă de înscriere cu datele de identificare ale profesorului și ale elevilor și de un plic cu adresa expeditorului și având timbre corespunzătoare.
Premierea și certificarea participării
1. În ceea ce privește elevii
Toți participanții vor primi diplome de participare, cu numele membrilor echipajului și al profesorului coordonator.
1. În ceea ce privește elevii
Toți participanții vor primi diplome de participare, cu numele membrilor echipajului și al profesorului coordonator.
Se vor acorda premiile I, II, III, mențiuni ( 25 % din numărul de participanți) și un premiu special ( pentru fiecare secțiune).
Premierea se va realiza pe grupe de nivel: clasele II - IV ; V-VIII; IX-XII.
Lucrările premiate și considerate valoroase din punct de vedere literar vor fi trimise spre publicare în revista Limba și literatură a Societății filologice
Posterele vor face obiectul unei expoziții la sediul Bibliotecii Județene Ion Heliade Rădulescu.
Acordarea premiilor se va face în funcție de punctajul obținut, în ordine descrescătoare, dar nu mai mic de 80 de puncte .
2. În ceea ce privește cadrele didactice/ bibliotecarii îndrumători
Premierea se va realiza pe grupe de nivel: clasele II - IV ; V-VIII; IX-XII.
Lucrările premiate și considerate valoroase din punct de vedere literar vor fi trimise spre publicare în revista Limba și literatură a Societății filologice
Posterele vor face obiectul unei expoziții la sediul Bibliotecii Județene Ion Heliade Rădulescu.
Acordarea premiilor se va face în funcție de punctajul obținut, în ordine descrescătoare, dar nu mai mic de 80 de puncte .
2. În ceea ce privește cadrele didactice/ bibliotecarii îndrumători
În urma implementării la nivelul școlii a proiectului și a participării la ultima etapă, coordonatorii- parteneri vor primi:
a. Adeverință prin care se atestă implicare a cadrului didactic în realizarea unui parteneriat adecvat la nevoile comunității școlare, cu efecte pozitive în domeniul incluziunii sociale și al dezvoltării durabile.
b. Adeverință de coordonator al unui proiect interdisciplinar derulat la nivelul unității de învățământ, în parteneriat cu organizații nonguvernamentale ( Asociația Europe Direct Târgoviște)
c. Adeverință de îndrumător al unor echipaje participante la un proiect interdisciplinar, cu relevanță pentru dezvoltarea personală a elevilor
Obs.
Fiecare școală poate participa la concurs la toate secțiunile, cu maximum două produse pe fiecare secțiune.
Fisa de înscriere - formular google
Acord de parteneriat
https://drive.google.com/file/d/1vxL9sjc7u7VseBaM1ALo5xL7t_aDCQoW/view?usp=sharing
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu